שבוע וחצי לפני הבחירות: נתניהו יטוס לאיחוד האמירויות

ראש הממשלה יטוס מחר כדי לערוך את ביקורו הראשון באבו דאבי שם ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. בנוסף נתניהו ייפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן במהלך הביקור

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/03/21 15:36 כו באדר התשפא

שבוע וחצי לפני הבחירות: נתניהו יטוס לאיחוד האמירויות
נתניהו בנתב"ג, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בעוד פחות משבועיים יתקיימו הבחירות לכנסת ה-24, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע במפתיע כי מחר (ה') יטוס לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות. מדובר בביקור ראשון של נתניהו, ביקור בו ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. הביקור אמור להיערך למספר שעות בלבד, בסופן ישוב לישראל כדי לקדם את פניהם של ראשי ממשלות צ'כיה והונגריה שבאים לביקור בישראל.

ההודעה המפתיעה של נתניהו, הייתה גם ללא ידיעת שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, שגילו זאת גם דרך ההודעות בתקשורת. נתניהו צפוי להיפגש עם ההנהגה באבו דאבי בנוגע לאיראן וקיום של הסכם גרעין מחודש בין ארה"ב למדינתו של רוחאני.  מדובר בביקור שהיה אמור להתקיים בחודש שעבר אך בשל סגירת נתב"ג נתניהו דחה את נסיעתו עד הפתיחה המחודשת. 

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו".

בנוסף נתניהו ייפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן במהלך הביקור. כזכור, נתניהו ויורש העצר נפגשו בנובמבר בפגישה חשאית, כך פורסם לפי דיווחים בארץ ובעולם. הפגישה נערכה בעיר ניאום שלחופי הים האדום, בהשתתפות ראש המוסד יוסי כהן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן