סערת פינדרוס | מתן כהנא: "אני מתבייש"

ח"כ כהנא ממפלגת ימינה תקף את ח"כ פינדרוס מיהדות התורה על אמירותיו בנוגע להכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל: "פגעת במתגיירים, ביזית את מעמדה הממלכתי של הרבנות הראשית לישראל והעומד בראשה ופגעת באזור הכי רגיש של עם ישראל"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 22:30 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | מתן כהנא: "אני מתבייש"
ח"כ פינדרוס, פרידמן וכהנא בפאנל של כיפה, צילום: צילום מסך

סערת פינדרוס בכנס כיפה ממשיכה. לאחר שיו"ר סיעת יהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל, ח"כ מימינה, מתן כהנא, שהשתתף גם הוא בפאנל, הגיב להתבטאויותיו והאשים: "פגעת במתגיירים, ביזית את מעמדה הממלכתי של הרבנות הראשית לישראל והעומד בראשה ופגעת באזור הכי רגיש של עם ישראל".

בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים וברקע פסיקת בג"צ אמש (ב'), כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, אמר יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא "שיקסע" וכי "האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה".

 

 

תגובות רבות היו לאמירותיו של ח"כ פינדרוס, מכל קצות הקשת הפוליטית, ובעקבותיהן הוא התנצל על דבריו החריפים, מוקדם יותר היום. אולם, כעת ח"כ כהנא מחליט להגיב גם הוא לדברי חברו לפאנל ואומר כי הוא מתבייש במילים התקיפות שלו:

אתם, שמבוקר עד ערב נאבקים לשמור על כבוד הרבנות הראשית ועל העומדים בראשה - דווקא אתם החלטתם לבזות את הרב הראשי, הדיינים הנכבדים וצוות המורים הנפלאים שלהם?!

אבל לא בחרת לתקוף סתם מתגיירים אלא את לובשי המדים, את אלה שמוסרים נפשם על הגנת העם והארץ, שמאפשרים לנו לחיות כאן יחד, ללמוד ולעבוד- לחיות! אותם, אותם בחרת לתקוף?!

אתה מבין את מסירות הנפש של החבורה הזו, אותה חבורה שבברית המועצות נרדפה בשל יהדותה וכאן בארץ אבות בחרה לחזור אל כור מחצבתה ולהתחיל הליך גיור וחזרה אל השורשים היהודים המפוארים שלהם- אותם אתה תוקף?!

כהנא מאשים את פינדרוס בלשון "מבזה, פוגענית ומעליבה":

כאלוף משנה בצה"ל, כיושב ראש שדולת חיילי צה''ל בכנסת, כחובש כיפה וכאזרח שכבוד הרבנות יקר לו - אני מתבייש. התביישתי בפאנל בו אמרת דבריך בביטחון וזחיחות ואני מתבייש בדבריך גם ברגע זה.

פגעת במתגיירים, ביזית את מעמדה הממלכתי של הרבנות הראשית לישראל והעומד בראשה ופגעת באזור הכי רגיש של עם ישראל. כן. גם בתקופת בחירות חייבים גבולות ברורים. אתה יכול להביע התנגדות עניינית אבל בחרת בלשון מבזה, פוגענית ומעליבה.

מלבד זאת, כהנא מפנה אצבע מאשימה גם כלפי השותקים בשעה זו:

לפעם הבאה שתבקשו להגן על כבוד הממסד הרבני, ביום הבוחר המתקרב- הציבור יזכור מי פגע פגיעה אנושה בעשרות דיינים, בחיילי צה''ל וברב הראשי. כן, גם מי ששותק כרגע שותף לביזוי הזה.

 

 

 

כאמור, כחלק מהדיון בפאנל, ח"כ פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה".