סקר מנדטים: בנט וסער בשוויון

20 יום לבחירות: סקרים חדשים מציגים תנודות במפת המנדטים ומצביעים על צמצום הפער בין ימינה לתקווה חדשה: בערוץ 13 שניהם עומדים על 11 מנדטים, ואילו בסקר של חדשות 12 בנט עומד על 12 וסער על 14 בלבד

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 21:08 יח באדר התשפא

סקר מנדטים: בנט וסער בשוויון
נתניהו, סער ובנט בימים יפים יותר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

20 יום לבחירות: סקרים חדשים של הערוצים 12 ו-13 מתפרסמים הערב (ג') ומפת המנדטים ממשיכה להשתנות, שלושה שבועות לפני יום הבוחר. על פי הסקר, אין 61 מנדטים לגוש תומך בנימין נתניהו ולראשונה, מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר של חדשות 12, הליכוד ממשיך להתייצב על מספר מנדטים נמוך, של 28 בלבד. יאיר לפיד מתחזק עם 19 מנדטים וממשיך לשמור על מקומו כמועמד המוביל להתחרות בנתניהו. סער ותקווה חדשה עולים ל-14 מנדטים וכך גם בנט וימינה, שעולים ל-12 מנדטים. 

הרשימה המשותפת יורדת ל-9 וש"ס ממשיכה להתייצב על 8 מנדטים. ישראל ביתנו נשארת גם היא יציבה על 7 מנדטים, והעבודה ממשיכה במגמת העלייה ועומדת על 7 מנדטים. יהדות התורה יורדת ל-6 מנדטים בלבד, וכחול לבן בראשות בני גנץ עולה ועוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. גם הציונות הדתית של סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה ישנה הפתעה, כאשר לראשונה מרצ לא עוברת אחוז החסימה ועומדת על 2.5% מנדט. רע"מ בראשות מנסור עבאס עדיין לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, ככל הנראה בגלל קולות מצביעים ערבים שעברו לתמוך בנתניהו ובליכוד. המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה נשארת גם היא מתחת לאחוז החסימה.

בנט המועדף לראשות הממשלה

גם ערוץ 13 מפרסמים סקר הערב ושם התנודות משמעותיות אף יותר. הליכוד יורד ל-27 מנדטים בלבד. יש עתיד מקבלת גם בסקר זה 19 מנדטים. סער ובנט משתווים ועומדים שניהם על 11 מנדטים, מה שנראה כמו התרסקות של תקווה חדשה. 

הרשימה המשותפת יורדת ל-8 וש"ס יורדת אף היא ל-7 מנדטים. ישראל ביתנו נשארת יציבה גם בסקר זה על 7 מנדטים, וכך גם יהדות התורה. העבודה מקבלת 6 מנדטים בלבד בסקר של ערוץ 13, והציונות הדתית של סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים.

שלוש מפלגות מצליחות לעבור את אחוז החסימה בסקר זה: כחול לבן, מרצ ורע"מ, כאשר השתיים האחרונות מצליחות כך על אף התחזיות העגומות בסקר של הערוץ המתחרה.

בערוץ 13 שאלו את הנסקרים גם בנוגע להתאמה ולהעדפה לראשות הממשלה, והתוצאות מפתיעות:

מי המתאים ביותר לראשות הממשלה?
בנימין נתניהו 36%
יאיר לפיד 19%
גדעון סער 13%
נפתלי בנט 12%​

ומבין הבאים, את מי אתה מעדיף בראשות הממשלה?
נפתלי בנט 28%
גדעון סער 18%
יאיר לפיד 18%
אף אחד 26% ​

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן