במקום מלוניות: משרד הבריאות מציע לשים אזיק אלקטרוני לשבים מחו"ל

החלטת הכנסת לבטל את חובת הבידוד במלונית לחוזרים מחו"ל הובילה את משרד הבריאות לדרוש אזיק אלקטרוני לחוזרים מחו"ל. סגן שר הבריאות, יואב קיש: "מבחינתי זאת האלטרנטיבה למלוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/21 17:05 י באדר התשפא

במקום מלוניות: משרד הבריאות מציע לשים אזיק אלקטרוני לשבים מחו"ל
ישראלים השבים מחו"ל בקורונה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ועדת חוקה החליטה היום (ב') לבטל את המלוניות לשבים מחו"ל. הועדה טענה שבכל מקרה רוב השבים לא נכנסים לבידוד במלונית ונתנו למשרד הבריאות 24 שעות למצוא פתרון לבעיית המלוניות. יו"ר הועדה, ח"כ יעקב אשר טוען כי "הנתון המדהים לפיו רק 30% מהנכנסים לארץ הולכים למלוניות מוכיח שהכלי הזה כבר מזמן אינו אפקטיבי לעצור שום מוטציה. משרד הבריאות היה צריך להיות ערוך בזמן עם פתרונות אלטרנטיביים כפי שדרשנו ולא לגלגל מעליו את האחריות. לא נאפשר פגיעה קשה כל כך בזכויות אזרח רק בגלל שלממשלה אין אמון בעבודת המשטרה וגורמי האכיפה".

החלטת הועדה בכנסת על ביטול המלוניות הובילה את הממשלה לצמצם את חזרת הנוסעים לארץ, כך שלא יותר מ-200 נוסעים יכנסו בשערי נתב"ג מדי יום. צמצום הכנסת הישראלים לארץ ימנע מרבים לשוב ארצה לצרכים הומניטריים חשובים. בראיון לחדשות 12 אמר סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש: "אנחנו אוכפים בעזרת המלוניות",אמר קיש ואז הסתייג "כנסת ישראל, יותר נכון להבנתי החלטה רק של יו"ר ועדת החוקה בעצמו לבטל את המלוניות. כך נראית הדמוקרטיה שלנו". עוד הוסיף:"באירוע כזה שבו הכנסת מחליטה לבטל את המלוניות. הממשלה החליטה למנוע כניסה ללא פיקוח"

כעת משרד הבריאות מנסה למצוא פתרון למלוניות כדי למנוע כניסת מוטציות לארץ. אומר קיש: "משרד הבריאות ידרוש צמיד אלקטרוני לחוזרים מחו"ל. צמיד אלקטרוני דיגיטלי זאת האלטרנטיבה. קיש הדגיש כמה פעמים שמדובר בצמיד ולא באזיק. כנראה הביטוי 'אזיק' עלול לגרום לתחושת מניעת זכויות הפרט של התושבים.