לפיד מודה: "אין לי בעיה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת"

יו"ר יש עתיד המתמודד לראשות הממשלה חוזר בו מאמירות העבר בהן אמר כי לא יקים ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות. כיום הוא טוען: "הם יהיו חלק מוועדות חשובות בכנסת, חלק מקבלת ההחלטות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/02/21 16:43 י באדר התשפא

לפיד מודה: "אין לי בעיה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד רץ לראשות הממשלה והוא כבר לא מהסס לנקוט באמצעים שיסייעו לו לו להגיד אל התפקיד. אם בעבר הצהיר יאיר לפיד כי הוא אינו מוכן להקים ממשלה בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, היום הוא כבר שינה את דעתו. בראיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet: הכריז כי אין לו בעיה להקים ממשלה בתמיכה של המפלגות הערביות: ":אני זה שאמר אחרי הבחירות השלישיות שאין לי בעיה להקים בתמיכתם ממשלה".


קרדיט: מתוך ועידת ynet ו"ידיעות אחרונות"

לפיד מוסיף ההנחה כי "הם לא רוצים לשבת באף ממשלה, איימן עודה יגיד את זה", אך אף על פי כן הוא מודה כי "לשתף איתם פעולה, שהם יהיו חלק מוועדות חשובות בכנסת, חלק מקבלת ההחלטות, שהבעיות האמיתיות שלהם יטופלו". רק לפני שנה בראיון לערוץ הכנסת, אז כחלק ממפלגת כחול לבן, הצהיר לפיד כי "לא עושים עסקים עם הרשימה המשותפת, הודענו על כך אלף פעם".

לפיד פירט מדוע הגיע השינוי בתפיסתו: "דמות שאיננה בפוליטיקה הישראלית, קוראים לה חסיין עבאס. הוא בחור ערבי צעיר שעובד בבית של הבת שלי, הרי יש לי ילדה אוטיסטית, הם 24 שגרים ביחד, ושמונה מהם נכנסו לבידוד השנה, שזה סיוט בבית קטן. וחסיין עבאס היה שם בבגדי מגן מלאים איתם 14 יום בבידוד. זה שינה אותי".  לסיום הנושא אמר: "כן, משהו השתנה, משהו עמוק, ואפשר בהחלט להקים ממשלה שהם יתמכו בה".

הליכוד מיהרו להוציא קמפיין המתייחס לראיון: "‏יאיר לפיד התחייב היום שיכניס את הרשימה המשותפת לממשלה שלו. לגדעון ולבנט, שחתמו ביניהם על הסכם עודפים, אין איך להקים ממשלה בלי לפיד כראש ממשלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן