סמוטריץ' לגנץ: "מנע את המשך העבודות של כביש עוורתא"

יו"ר הציונות הדתית מצטרף לקריאות לשר הביטחון להפסיק את פתיחת ציר התנועה בעוורתא, שעלול להוות סיכון לביטחונם של תושבי איתמר. "אוזלת היד של הצבא והמנהל האזרחי בשמירה על הפרות הקרקע על ידי הרשות הפלשתינית הופכות לדבר שבשגרה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/02/21 15:32 י באדר התשפא

סמוטריץ' לגנץ: "מנע את המשך העבודות של כביש עוורתא"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל


יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפנייה לשר הביטחון בני גנץ, שדורש למנוע את המשך העבודות ואת הפלישה העבריינית של כביש עוורתא. כזכור, הרשות הפלשתינית החלה לסלול דרכים לחיבור הכפר עוורתא לאיתמר, בידיעת גורמי הביטחון באזור. דווקא בשבוע האחרון, בו מציינים עשר שנים לרצח משפחת פוגל הי"ד, סוללת הרשות הפלשתינית מתחת לאפם של הגורמים הביטחוניים בשטח, שתי דרכים, האחת מעוורתא לאיתמר והשנייה מעוורתא לכפר עקרבה שעובר לאורך רכס איתמר.

בפנייתו כתב סמוטריץ' מדוע יש לחדול את הבנייה באופן מיידי: "מעבר לנימוקים שהושמעו בעניין על אי נחיצות תחבורתית בכביש החדש, נראה כי נחצה קו חדש, שכן במשך עשור מאז הפיגוע הרצחני של משפחת פוגל נשמר האזור כשטח סטרילי שמטרתו הגנה ביטחונית על הישוב איתמר ותושביו". עוד הוסיף בחריפות כי: " לצערי נראה, כי אוזלת היד של הצבא והמנהל האזרחי בשמירה על הפרות הקרקע על ידי הרשות הפלשתינית הופכות לדבר שבשגרה. לאחר חוסר התגובה הברורה על נתיצת חומת מזבח יהושע על הר עיבל בשבוע שעבר, ממשיכה הרשות הפלשתינית להתנהל משל הייתה הריבון בשטח". 

צילום: דוברות

לסיום כתב: "אני קורא לך להורות לאלוף הפיקוד לפעול במהירות למנוע את המשך העבודות. הדבר נכון מהבחינה הביטחונית ובוודאי מבחינת השליטה הישראלית על מרחבי השטח הפתוח באזור". הקריאה של סמוטריץ' מצטרפת גם לשאילתה שהגיש אמש ח״כ משה ארבל, שגם הוא טען כי "ציר התנועה שנפרץ עלול לגרום לכך שעשרות כלי רכב פלשתיניים ינועו סמוך לבתי היישוב איתמר והיכולת לפקח עליהם תהיה מוגבלת. מחבלים פוטנציאליים שיבקשו להגיע לבתי היישוב יזדקקו לדקות ספורות בלבד כדי לחצות את העמק מהציר ליישוב".