נתניהו נגד גנץ: "לא יתכן שפוליטיקאים חסרי אחריות יתייצבו נגד העם"

ראש הממשלה תקף את שר הביטחון בשל התנגדותו לתכנית הכלכלית, וסירובו להגיע לדיון בקבינט הכלכלי על התכנית: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא חיסונים בגלל בחירות?"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/02/21 13:58 ד באדר התשפא

נתניהו נגד גנץ: "לא יתכן שפוליטיקאים חסרי אחריות יתייצבו נגד העם"
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

המתיחות בין ראש הממשלה ושר הביטחון גואה, והגיעה היום (ג') לרף חדש, כשגנץ סירב להגיע לדיון של "הקבינט הכלכלי" בנושא התכנית הכלכלית שמעוניינים נתניהו ושר האוצר כ"ץ להביא לאישור הממשלה, וגנץ מסרב לאפשר להעלות אותה לדיון, בטענה ל"שוחד בחירות".

עימות בין נתניהו וגנץ בדיון על פתיחת המסחר: "שוחד בחירות"

בלשכתו של גנץ אמרו כי "למען הסר ספק - לא נקיים פגישה על פייק תוכנית כלכלית, ללא מקורות וללא היתכנות, שמטרתה לתת שוחד בחירות". בשל כך בוטל הדיון שתוכנן, והתכנית לא תובא לממשלה או לקבינט הקורונה.

שר האוצר כ"ץ דחה מוקדם יותר את טענות כחול לבן ובראיון בגלי צה"ל אמר כי "אמרתי לגנץ אתמול שאני מתנגד להגדרה 'שוחד בחירות'. זאת תוכנית המשכית לדברים שכבר עשינו בעבר. אנחנו לא יכולים לחכות בגלל הבחירות".

לדברי כ"ץ, "קיימתי מגעים עם אנשי גנץ, והיום אפגש עם השר פרץ והשרה פרקש-הכהן. עד היום הצלחתי להעביר תכניות רחבות פה אחד בכנסת, וגם עכשיו אסור לעצור את זה בממשלה".

בהמשך תקף ראש הממשלה עצמו את שר הביטחון. בסרטון שפרסם אמר נתניהו: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא חיסונים בגלל בחירות? מה פתאום, הרי אנשים ימותו. אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות? מה פתאום, הרי עסקים ימותו". 

נתניהו טען כי "הבאנו 15 מיליארד שקל, עם מקורות, כדי לתת לעסקים, לעצמאים, למובטלים, לכלכלת ישראל. לא יתכן שפוליטיקאים חסרי אחריות, בירוקרטים ויועצים משפטיים, יתייצבו נגד העם, לא יתנו לנו להביא את הכסף ויגידו 'חכו כמה חודשים, מי שימות - ימות'. אנחנו בעד העם, אנחנו נביא לכם את הכסף ולא נפסיק להילחם בשבילכם".