מתי נחתם ההסכם בין ימינה והבית היהודי?

רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-24, בבית היהודי בימינה פרסמו הודעה לפיה הבית היהודי לא תתמודד בבחירות ותחבור לימינה כדי לא למחוק את המפד"ל ההיסטורית. מבט לתאריך שעל נייר ההסכם מעלה שאלה אחת: מתי נחתם ההסכם?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/02/21 23:53 כב בשבט התשפא

מתי נחתם ההסכם בין ימינה והבית היהודי?
חגית משה ונפתלי בנט, צילום: כיפה\שרון עזרן

מפלגת הבית היהודי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-24, ותחבור למפלגת ימינה של של ח"כ נפתלי בנט. בהודעה משותפת לשתי המפלגות, רגע לפני סגירת הרשימות, נכתב: "במטרה למנוע את מחיקתה של תנועת המפד"ל ההיסטורית - הבית היהודי תחבור לימינה". האמנם מדובר בניסיון למנוע את מחיקת המפד"ל? לבית היהודי לא היו אפשרויות טובות יותר בימים האחרונים? 

ברגע האחרון: הבית היהודי לא מתמודדת - וחוברת לימינה

בתאריך הלועזי שעל גבי הדף עליו נחתם ההסכם, ניתן לראות שההודעה נכתבה כבר לפני כשבוע וחצי ב-22.1.21, אך התאריך העברי נכתב נכון, כ"ב שבט תשפ"א. העיתונאי יניר קוזין שאל ובימינה מיהרו להגיב לבלבול בתאריכים: "ממש לא. זו טעות בתאריך. ההסכם נחתם לפני שעתיים. הערב". 

צילום: ללא

מתוך פרטי ההסכם: הבית היהודי לא תרוץ לכנסת ה-24, ותביע את תמיכתה בנפתלי בנט לראשות הממשלה. ימינה תרוץ תחת האות ב׳ וחגית משה תמונה לשרה בממשלה הבאה.

השניים סיכמו את הדברים הבאים:

  • מפלגת הבית היהודי לא תרוץ באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-24, אלא תביע תמיכה מלאה ברשימה ימינה בראשות נפתלי בנט.
  • מפלגת ימינה, בכניסתה לממשלה או בהרכיבה את הממשלה הבאה, תדאג למינויה של הגב׳ חגית משה לשרה בממשלה אשר תהיה אמונה על ענייני הציונות הדתית ובכללים נושאי החמ"ד, הגרעיניים התורניים, השירות הלאומי, ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, והחטיבה להתיישבות.
  • מפלגת ימינה תהיה רשאית להשתמש בהשאלה באות ב׳ לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בלבד.

 


(נאום ניצחון של חגית משה)