יו"ר הכנסת: אין כוונה שבן גביר יהיה חלק מהקואליציה

חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד התייחס לשותפות הפוליטית בין סמוטריץ' ובן גביר ואמר כי מדובר במהלך נכון לעבור את אחוז החסימה - אך לא יהיו חלק ממשלה עתידית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 04/02/21 09:31 כב בשבט התשפא

יו"ר הכנסת: אין כוונה שבן גביר יהיה חלק מהקואליציה
יריב לוין. , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

החיבור מימין, בין בצלאל סמוטריץ' לעוצמה יהודית ונעם, שנחתמה אתמול (ד') כבלוק טכני על מנת לעבור את אחוז החסימה - מעורר הדים במערכת הפוליטית. יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס לחיבור של 'הציונות הדתית' עם המפלגה של איתמר בן גביר ואמר בראיון ברשת ב': "דרכו של איתמר בן גביר היא לא דרכי, ודעותיו אינן דעותיי. אין לנו כוונה שהם יהיו חלק מהקואליציה כיוון שהפערים בינינו מאוד גדולים".

עם זאת, ח"כ מהליכוד הסתייג ואמר כי המהלך היה נכון מבחינה פוליטית: "הכרחי ליצור מצב שהמפלגה של סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה – בנסיבות האלו שנוצרו זה היה מהלך נכון בעיניי. זה בלוק טכני רק לצורך כך, ולא לצורך חיבורים עתידיים או ממשלה עתידית".

ח"כ מיקי זוהר, גם הוא ממפלגת הליכוד אמר דברים הפוכים אמש, עם היוודע דבר האיחוד: "‏ההסכם שנחתם בין סמוטריץ׳ לבן גביר חשוב מאוד לימין, בע״ה הוא יעזור לנו לנצח את הבחירות. אני מברך אותם על כך שגילו מנהיגות ואחריות שהובילה להחלטה הנכונה. בע״ה נעשה ונצליח!"

בתוך כך, גם חבר הכנסת הטרי מיש עתיד, משה קינלי טור-פז, התייחס לריצה המשותפת בין סמוטריץ' לבן גביר, וגינה את המהלך: "מתבייש ביהדות ששני אלו מתיימרים לייצג. הגזענות וההומופוביה בנו להן בית משותף. אלו שותפיך נתניהו".

חותמים על ההסכם. בן גביר וסמוטריץ

חותמים על ההסכם. בן גביר וסמוטריץ'צילום: דוברות נעם