כל פועלי הדתיות-הלאומית, התאחדו!

ראש ישיבת עטרת כהנים הרב שלמה אבינר מצטרף לקריאתו של הרב קמינצקי לאחדות של המפלגות הדתיות. "אם נהיה פירורים פירורים, אכן נתפורר" | הרב שלמה אבינר בטור בלעדי לכיפה

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 02/02/21 14:36 כ בשבט התשפא

כל פועלי הדתיות-הלאומית, התאחדו!
הרב שלמה אבינר, צילום: פלאש 90

אנא, אתם ארבעת המפלגות, התאחדו! הגיע הזמן, מזמן הגיע הזמן. אבל עתה זה פיקוח נפש, פיקוח נפש של המדינה, פיקוח נשמה: מדינה יהודית או מדינת כל אזרחיה.

זה הדגל שלנו: מדינה יהודית! על הדגל הזה, רבים ישמחו, רבים יצטרפו. גם חילונים רבים, בראש מעיינם עומדת מדינה יהודית. הם תלמידי הרצל, שקרא לספרו מדינת היהודים, או באנגלת המדינה היהודית The Jewish State, וכן בצרפתית L'etat Juif, וכן ביידיש, די יידישע מדינה.

די להיות מפוזר ומפורד ומפורר! כך היה בגלות, עתה חזרנו להיות עמך ישראל גוי אחד בארץ. הלוואי שלכל עם ישראל היתה מפלגה אחת, או לפחות כל יראי השמים. ואם אי אפשר, אז כל היהודים הדתיים הלאומיים. אם נהיה פירורים פירורים, אכן נתפורר.

יש דרשה על דברי ההגדה של פסח: "שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו" – מה שאנו לא אחד בלבד, זה מה שעמד עלינו לכלותנו. נכון שיש חילוקי דעות, זה טבעי, זה לגיטימי. אך בל נשכח את העיקר: המשותף גדול לאין ערוך מהמפריד. איש על מחנהו ואיש על דגלו, ולכולנו דגל הדגלים: מדינה יהודית.

אין צורך להיות חסיד של האיחוד האירופי כדי להתלהב מסיסמתם: בלטינית In Varietate Concordia, באנגלית United in Diversity, בשפתינו, מאוחדים בגיוון. ד' אחד ושמו אחד, אף אנו נתאחד בלב אחד למען אבינו שבשמים.

ויהי דבר ד' אל הרב יגאל קמינצקי לאמר: ואתה בן אדם, קח לך עץ אחד וכתוב עליו: האיחוד הלאומי, עץ אחד וכתוב עליו: הבית היהודי, עץ אחד וכתוב עליו: עוצמה יהודית, ועץ אחד וכתוב עליו: נועם.  וקרב אותם אחד אל אחד, לעץ אחד, והיו לאחדים בידיך.

הרב אבינר הוא ראש ישיבת עטרת כהנים