חגית משה: "נתניהו לא היה מעורב במשא ומתן"

יו"ר הבית היהודי הצהירה כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא ירוצו בנפרד, והבהירה כי אין מו"מ עם עוצמה יהודית. על נתניהו: "לא היה מעורב במשא ומתן עם האיחוד הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/21 11:10 כ בשבט התשפא

חגית משה: "נתניהו לא היה מעורב במשא ומתן"
חגית משה, צילום: יח"צ

פחות מ-72 שעות לסגירת הרשימות לכנסת, והמשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי עדיין תקוע. עם זאת, יו"ר הבית היהודי, חגית משה, הצהירה הבוקר (ג') כי יהיה איחוד בין המפלגות. בנוסף טענה כי ראש הממשלה נתניהו לא מעורב במו"מ בין המפלגות.

סקר מנדטים: גם יחד - סמוטריץ' וחגית משה לא עוברים את אחוז החסימה

"יש מאמץ אמיתי לאחד את הציונות הדתית לכוח אחד", אמרה משה בראיון לרדיו גלי ישראל. היא הצהירה כי "הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא ירוצו בנפרד". אמש הגיע יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לביתה של משה להמשך המשא ומתן לריצה משותפת.

בתשובה לשאלת המראיין, האם מתנהל משא ומתן בין מפלגתה לבין עוצמה יהודית, השיבה חגית משה: "לא. יש מו"מ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי כי זה הבית הטבעי שלנו". בהמשך הראיון, התייחס המראיין נעם פתחי לטענה כי נתניהו מתערב באיחוד בין המפלגות.                             פתחי: "מה עם ביבי, לא פנה?"
חגית משה: "לא, רה"מ לא מעורב במו"מ".

בנוסף הגיבה יו"ר הבית היהודי לטענות על אפליה עדתית בציונות הדתית, ואמרה כי  "לומר שיש אפליה עדתית זה לא הגיוני. הרי אני נבחרתי לראשות מפלגה - אישה ספרדייה".

הערב ב-20:00 צפוי כינוס דיגיטלי, באמצעות הזום, של מרכז הבית היהודי. על פי סדר היום שפורסם בשבוע שעבר: "הצגה ואישור של הסכמים פוליטיים לקראת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24".

עוד נכתב כי ההצעה להתקשרות המפלגה עם גוף פוליטי אחר, תובא להחלטת המרכז על ידי יושב ראש המפלגה בלבד. אך, "אם הצביעו נגד ההצעה האמורה 60% מחברי המרכז - נדחתה ההצעה. לא נדחתה ההצעה ברוב כאמור, ייחשב הדבר לאישורה של ההצעה על ידי מרכז המפלגה. לאחר הגשת הרשימה לכנסת, נצא באחדות ובכוחות משותפים למסע לחיזוק כוחו הפוליטי של הציבור הדתי-לאומי".

נתניהו לוחץ על סמוטריץ': התאחד או שננהל קמפיין במגזר

ביום שישי האחרון דווח ב'ידיעות אחרונות', כי ראש הממשלה נתניהו מפעיל לחצים כבדים על בצלאל סמוטריץ' להגיע לחיבור עם המפלגות הנוספות המזוהות עם הציונות הדתית - הבית היהודי ועוצמה יהודית. על פי הדיווח, גורמים בלשכת נתניהו הציבו לסמוטריץ' אולטימטום - הוכח שאתה עובר את אחוז החסימה.

במקרה שלא יקרה כך, ומפלגתו של סמוטריץ' לא תעבור את אחוז החסימה בסקרים שיתפרסמו בתקשורת או בסקר שיערוך הליכוד, נתניהו צפוי להגביר מאוד את הלחץ על סמוטריץ' להתאחד עם חגית משה ואיתמר בן גביר לרשימה אחת - הגרסה של 2021 לאיחוד מפלגות הימין.

בנוסף, בסביבת נתניהו מאיימים כי אם לא יקרה איחוד כזה, וסמוטריץ' יתעקש לרוץ לבדו על אף הסקרים, בליכוד מתכוונים לפתוח בקמפיין ב'בייס' של סמוטריץ', ביהודה ושומרון ובמגזר הציוני-דתי בכלל. מנגד, אם סמוטריץ' יתחייב להתאחד, בליכוד מוכנים להתחייב שלא לקיים קמפיין כזה.

בתגובה לדיווח אמרו במפלגתו של סמוטריץ': "לא ניקח חלק במשחק הספינים".