הרשימה המשותפת התפצלה

ועדת הכנסת אישרה פה אחד את בקשות ההתפלגות בסיעת הרשימה המשותפת. המפלגה התפצלה לשלוש סיעות שונות, אולם טענה שהבקשה "טכנית" ואין זה מעיד על פיצול מהותי בסיעה המשותפת

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/01/21 13:35 טו בשבט התשפא

הרשימה המשותפת התפצלה
צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ה') פה אחד את בקשות ההתפלגות בסיעת "הרשימה המשותפת". הסיעה התפצלה לשלוש סיעות שונות, בהובלת ח"כ מנסור עבאס, ח"כ אחמד טיבי וח"כ איימן עודה. חברי הכנסת אוסמה סעדי ווליד טהא שהציגו בדיון בוועדה את בקשת ההתפלגות, ציינו כי הבקשה טכנית לשם התארגנות יעילה יותר בבחירות וכי הבקשה אינה מעידה על פיצול מהותי בסיעה המשותפת.  

להלן שמות הסיעות וחלוקת חברי הכנסת לאחר אישור ההתפלגות:

בסיעת "הרשימה המשותפת" יהיו חברים חה"כ: איימן עודה, אנטאנס שחאדה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, היבא יזבק, יוסף ג'בארין, ג'אבר עסאקלה וסמי אבו שחאדה.

בסיעת  "רע"מ – רשימת האיחוד הערבי" יהיו חברים חה"כ: מנסור עבאס, ווליד טאהא, סעיד אלחרומי ואימאן ח'טיב יאסין.

בסיעת "תע"ל – התנועה הערבית להתחדשות" יהיו חברים חה"כ: אחמד טיבי, אוסאמה סעדי וסונדוס סאלח.

בתוך כך, ח"כ תומה סולימאן מחד"ש התראיינה היום לגל"צ והתייחסה לסיבות להתפרקות: "מנסור עבאס התנער מכל ההבטחות והסיכומים שהיו לנו. הוא רצה ללכת בדרך חדשה-ישנה של תשלומים בעמדות פוליטיות מול פירורי זכויות". נזכיר כי ההתפלגות במפלגה מגיעה על רקע ויכוחים בין חברי הרשימה המשותפת בנוגע למידת שיתוף הפעולה עם נתניהו והתקרבותו למגזר הערבי במערכת הבחירות הנוכחית.

צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת