שקד: "מוסד שיפר הנחיות יותר מפעם אחת, יש לסגור אותו או להפסיק לתקצב אותו"

חברת הכנסת מימינה יוצאת נגד הדיונים על הגברת הקנסות וטוענת כי יש לבצע ענישה אפקטיבית כנגד מפרי הנחיות בציבור החרדי. על החיבור בין סמוריץ' ומשה: "אנחנו לא בוחשים בענייניהם". על גדעון סער: "המפלגה שלו מגיעה מאותה ממשלה שניהלה את משבר הקורונה בצורה כושלת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 27/01/21 12:54 יד בשבט התשפא

שקד: "מוסד שיפר הנחיות יותר מפעם אחת, יש לסגור אותו או להפסיק לתקצב אותו"
איילת שקד., צילום: פלאש 90

שבוע לסגירת הרשימות, ובמפלגות רבות עומלים על הדמיות שיהיו חלק מהרשימה, אך ישנן מספר מפלגות שלא ממהרות לחשוף את השמות החדשים. ימינה, מאז פיצולה מסמוטריץ' והאיחוד הלאומי טרם חשפה שמות של צירופים למעט אביר קראה ראש ארגון "השולמנים". ביממה האחרונה יצאה שמועה כי איילת שקד ניסתה לצרף לרשימה נציג מהמגזר הערבי, יוסף חדאד, אך בראיון לכיפה דחתה את הדברים וטענה כי מדובר רק בשיחת היכרות עם הפעיל החברתי. "שוחחתי עמו רק פעם אחת, זו הייתה שיחת הכרות. אנחנו לא מחפשים לצרף מועמד מהמגזר הערבי לרשימה אבל הקמנו מטה עבור המגזר" אומרת שקד.

אמש (ג') פורסם סקר מנדטים חדש המציג מזה זמן רב עלייה משמעותית אצל ימינה, והיא נמצאת במרחק מנדט אחד מתקווה חדשה. לטענת שקד השינוי החיובי בעקבות מצב התחלואה המחמיר, ושהציבור שוב נוטש את הליכוד לטובת ימינה שמתחייבת לטפל בנושא כראוי. אלא שמוקד העלייה בתחלואה הגדול ביותר הוא בציבור החרדי, שלא זכה לגינוי גם לא מצד ימינה. "זה לא נכון" מבטלת שקד את הטענה, "אנחנו כבר פרסמנו מה לדעתנו צריך לנהוג, וזו ענישה קשה למי שמפר הנחיות. כל מוסד שיפר הנחיות יותר מפעם אחת או שיש לסגור אותו או להפסיק לתקצב אותו מהמדינה. כל הדיון הזה על קנסות הוא מיותר ולא אפקטיבי, זה לא משנה אם מוסד יצטרך לשלם גם 10,000 שקלים, יש לסגור את המוסד". שקד ממהרת גם לסייג: "צריך לגנות את האלימות של הפורעים, אבל גם לא לתת לזה להכפיש את כל הציבור החרדי. צריך לדאוג לכלל הציבור הישראלי ולאכוף איפה שצריך". 

בעניין חיבור עם סמוטריץ' לפי שקד הגולל נסתם החל מהרגע שבו סמוטריץ' הכריז על פירוד מימינה. נראה מהסקרים כי לגוש הימין טוב יהיה אם סמוטריץ' יאחד תחתיו את יתר מפלגות הציונות הדתית, כך יש יותר סיכוי לקואליציית הימין. "אנחנו לא בוחשים בענייניהם של מפלגות אחרות" קובעת שקד, "אנחנו מובילים את הציונות הדתית למקום של הנהגה שתיגע בכל התחומים בישראל, והגיע הזמן שהציונות הדתית תשאף להוביל"

אם אתם רוצים להקים קואליציה לא כדאי לכם לדאוג גם לשותפים?

"חגית משה ובצלאל סמוטריץ' הם חברים יקרים, אבל אנחנו לא מנהלים להם את המשא ומתן הפוליטי ואת החיבורים שלהם".

מה בדבר חיבורים אצלכם? חוץ מהשולמנים נראה שגם הם לא מוסיפים לכם קולות 

"חיבורים הם לאו דווקא דבר שמוסיף קולות, זה יכול גם להוריד. החיבור של נו עם אביר והעצמאים הוא חיבור ערכי. הם לא מצאו מענה אצל ראש הממשלה, אבל נפתלי ואני מגיעים מהמגזר הפרטי ומבינים את הקשיים שלהם, ולכן הם הגיעו אלינו. בעבר היינו חלק מחיבורים, כמו עם סמוטריץ' בימינה, חיבור שהיה נכון, אבל הוא החליט להתפצל ואנחנו עם הפנים קדימה. אנחנו במצב הנוכחי כבר הגענו ל-14 מנדטים יחד עם תקווה חדשה ויש עתיד. מי שמצטרפים אלינו זה האנשים מהשטח מכלל המגזרים שנותנים בנו את האמון. גדעון סער הוא כבר לא המענה, כל המפלגה שלו מגיעה מאותה ממשלה שניהלה את משבר הקורונה בצורה כושלת".

גם אתם הייתם חלק מהממשלה בניהול המשבר בסגר הראשון?

"נפתלי היה שר ביטחון מצוין, שידע לנהל את המשבר בצורה נכונה וגם להשליט סדר במגזר החרדי, ולמנוע עלייה בתחלואה שם ובישראל".