סקר מנדטים: נתניהו נחלש, בנט מתחזק

הליכוד יורדת ל-29 מנדטים, בעוד ימינה עולים ל-14 מנדטים ונצמדים לגדעון סער שמקבל 15 מנדטים וליאיר לפיד שזוכה ל-16 | לראשונה אחרי חודשים - העבודה עם מיכאלי עוברת את אחוז החסימה, אך סמוטריץ', חולדאי ושלח- לא

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 20:42 יג בשבט התשפא

סקר מנדטים: נתניהו נחלש, בנט מתחזק
בנט ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

56 ימים לפני הבחירות, וסקר מנדטים שמתפרסם בחדשות 12 מגלה התאוששות מרשימה של נפתלי בנט וימינה שזוכים ל-14 מנדטים, אחרי שלקחו מנדטים מהליכוד ונתניהו שיורדים ל-29 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד עולים ל-16 מנדטים ועוקפים את "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער שמקבלת 15 מנדטים.

על אף חילוקי הדעות, הרשימה המשותפת יציבה עם 10 מנדטים , ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן זוכה ל-7 מנדטים, מרצ זוכה ל-5 מנדטים וכחול לבן מקבלת 4 מנדטים. מרב מיכאלי מביאה בשורה למפלגת העבודה, ואחרי חודשים רבים המפלגה הוותיקה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. מפלגת "הישראלים" של רון חולדאי, והציונות הדתית עם בצלאל סמוטריץ' לא עוברות את אחוז החסימה. אליהם מצטרפות התנופה של עפר שלח, ירון זליכה, ותיקי ישראל, בוגי יעלון, אורלי לוי ועצמה יהודית כולם רחוקים מאחוז החסימה.

השינויים בקרב מפלגות הציונות הדתית הם מהגדולים שנראו אי פעם בעבר, החלוקה נראית כי בנט מצליח בסקר זה לא רק להחזיק בקולות המגזר אלא גם משיב קולות מהמרכז והימין החילוני. בעוד שנראה כי דווקא הציונות הדתית השמרנית יותר מתפלגת גם היא לשני חלקים כמעט זהים. על פי הסקר סמוטריץ' זוכה ל2.2% מהקולות ובן גביר ל-2.1%, אם השניים רוצים לעבור עליהם להתאחד. נראה כי המרוויח היחיד מפילוג ימינה הוא בנט שמצליח לנתק עצמו מתדמית של קיצוני, ואלי אף לעקוף את סער שגזל ממנו את מרב קולות הימין החילוני.

חיבור של בין מפלגת העבודה והישראלים של חולדאי, כשעדיין לא ברור מי עומד בראש, זוכה ל-7 מנדטים, כאשר שני מנדטים נלקחים מיש עתיד, ועוד מנדט אחד ממרצ. שאר המפלגות שומרות על כוחן.

במקרה של חיבור בין כל מפלגות הימין הקטנות - הציונות הדתית, הבית היהודי ועוצמה יהודית -  הן יקבלו 5 מנדטים, ויורידו את בנט ל-12 מנדטים ואת הליכוד ל-27. במקרה כזה הימין זוכה ל-60 כולל ימינה. 

לשאלה האם יש עדיפות להקמת קואליציה בלי המפלגות החרדיות או איתן, ענו 61 אחוזים מהציבור כי הם מעדיפים בלי נוכחות של ש"ס ויהדות התורה בממשלה, בעוד 22 אחוזים בעד ו-17 אחוזים לא יודעים. 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן