ליצמן: ללא התנצלות, חרדים יעדיפו לא לקבל שירות רפואי מאיכילוב

שר הבינוי והשיכון דורש התנצלות פומבית ממנהל מחלקת קורונה באיכילוב על "דברי ההבל והשקר, ההכללה וההסתה, שפירסמת כלפי מגזר שלם, שכן ללא זאת, אני מניח שמטופלים חרדים יעדיפו שלא לקבל יותר שירות רפואי מבית חולים איכילוב, בו אתה מועסק"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 26/01/21 17:23 יג בשבט התשפא

ליצמן: ללא התנצלות, חרדים יעדיפו לא לקבל שירות רפואי מאיכילוב
ליצמן, צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה הגיב היום (ג') במכתב זועם לדברים שכתבו ד"ר גיא חושן, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב, וד"ר רם פרומן, יו"ר הפורום החילוני, בעיתון "הארץ" בתחילת השבוע.

פרומן וחושן כתבו את השקפתם ופתרונם לגבי השפעות "האוטונומיה החרדית" על החברה החילונית בעקבות מגפת הקורונה: "במקום לחשוב איך להכפיף אותם לחוקי המדינה, הגיע הזמן לחשוב באומץ על השאלה כיצד מתנתקים מהשיתוף הזה, שכבר אינו מחזיק מים".

מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, מיהר להתנצל ולהתנער מדברי ד"ר חושן וביקש "להשאיר את הצוותים הרפואיים מחוץ לפילוג ולהסתה נגד החרדים".

למרות זאת, שר הבינוי והשיכון ראה את דבריהם פוגעניים ודרש התנצלות פומבית במכתב ששלח ישירות לד"ר חושן: "הזדעזעתי ביותר ממקרא מאמר בשמך (יחד עם ד"ר רם פרומן) בעיתון "הארץ" ("החילונים משלמים מחיר בבתי החולים" בתאריך 25.1.21), שכולו הסתה בוטה, בהשתלחות פומבית, תוך הכללה מכוערת וגסה כלפי מגזר שלם בישראל, המגזר החרדי".

ליצמן המשיך וכתב: "בדבריך הקשים, אותם אני מגנה בחומרה ובכל התקיפות, אתה מאשים את המגזר החרדי בחוליי מערכת הבריאות ופגיעה בטיב השירות הרפואי לציבור החילוני בשל "המגיפה המשתוללת בציבור החרדי", ולא ארחיב לצטט את כל אותן אמירות סרק, תוך האשמות שווא ושימוש בהשוואות שאינן קשורות למציאות, הרצופות למכביר לאורך המאמר, נוטף הארס והשנאה, אותו פרסמת".

"אני נדהם מהבורות התהומית שלך ומרמת ההשמצות בהן השתמשת, כביכול החרדים כולם אינם נשמרים להוראות הסגר ומזלזלים בהנחיות, מקיימים התקהלויות ולימודים ועוד ועוד", הוסיף ליצמן, והבהיר: "אתה מתעלם בבוטות מהנעשה ברוב הריכוזים החרדיים בהם מקפידים על שמירת ההנחיות, ושבהם בוטלו אלפי אירועים, שונו סדרי בראשית, תוך מחיר קהילתי וכלכלי כבד, כתוצאה ממשבר הקורונה, לא פחות ממגזרים אחרים ואולי אף יותר. אתה מתעלם מבעיות אובייקטיביות איתן המגזר החרדי מתמודד, כמו צפיפות אוכלוסין ועוד, ומעדיף להכליל, להשמיץ וללכלך על ציבור שלם, תוך האשמה והסתה בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל".

יעקב ליצמן המשיך והבהיר את דבריו: "ד"ר חושן, אני מתחלחל עד אימה רק מהמחשבה שאדם כמוך, שמחזיק בדעות חשוכות ומפלות כפי שהבעת במאמר הקשה, מחזיק באותה עת גם בתפקיד רפואי בכיר, ואמור להחליט בסוגיות של חיים ומוות, תוך כדי טיפול בחולים חרדים וחילונים. מערכת בריאות חזקה ויציבה, נדרשת להיות שיוויונית, א פוליטית ובלתי מפלה, זאת בניגוד לעמדותיך הפוליטיות, המפלות והפוגעניות. בעיניי, רופא הוא קודם כל, אנושי ובעל חמלה. מה שביטאת במאמר החצוף שלך, הוא חוסר אנושיות וחוסר חמלה, על גבול האכזריות. לא פחות. אני חושב שאדם כמוך אין לו שום צידוק להחזיק בתפקיד כה רגיש ואין לדעות מסוכנות כמוך מקום במערכת הבריאות שלנו".

צילום: ללא

"בעוד אתה מאשים את מטופליך החרדים באי ביקור בעיר ת"א, אתכבד בלשאול אותך מתי אתה ביקרת באחרונה בעיר חרדית, בבית חרדי, מתי פגשת מקרוב מצוקה חרדית או הקשבה לצרכים של המגזר החרדי. מי שמך להטיל דופי במטופלים על בסיס היכרותם הגיאוגראפית, הפוליטית או התרבותית. מה זה עניניך, עם כל הכבוד. האם היה עולה בדעתך להאשים מטופל חילוני שלא ציית להוראות החוק בהפגנה, באירוע מחתרתי בת"א, או שהפר סגר בחוף הים, או שרק חרדים נהיים מוקצים בעיניך, בשל "המחיר הכבד שהחילונים משלמים בגללו"???" תהה שר השיכון.

"לצד הגינוי המוחלט והבעת המחאה מצידי לדבריך הקשים והמקוממים, אבקש ממך התנצלות פומבית על דברי ההבל והשקר, ההכללה וההסתה, שפירסמת כלפי מגזר שלם, שכן ללא זאת, אני מניח שמטופלים חרדים יעדיפו שלא לקבל יותר שירות רפואי מבית חולים איכילוב, בו אתה מועסק" כתב ליצמן לסיום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן