גפני תוקף: "אתם שהכנסתם אותנו לגור בצפיפות כזאת, אתם אשמים"

יו"ר דגל התורה נשא נאום זועם במליאת הכנסת, והטיל את האחריות להתפרעויות בבני ברק ולגל האלימות בציבור החרדי על המדינה: "בושה שזורקים את זה על הציבור החרדי שהוא ציבור שקט ולא אלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 15:45 יב בשבט התשפא

גפני תוקף: "אתם שהכנסתם אותנו לגור בצפיפות כזאת, אתם אשמים"
האוטובוס שהוצת בבני ברק, אמש, צילום: דוברות המשטרה

הסערה סביב ההתפרעויות בבני ברק ובירושלים בליל אמש (א'), שכללו בשיאן הצתת אוטובוס שנהגו הוצא ממנו בכוח בבני ברק, והשחתת הרכבת הקלה בירושלים, ממשיכה להשתולל. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תקף אחר הצהריים במליאת הכנסת את המשטרה ואת המדינה, וטען כי הפורעים אינם קשורים לציבור החרדי.

העימותים נמשכים: אוטובוס הוצת בבני ברק, הרכבת הקלה הושחתה

"יש מסע דה לגיטימציה נגד הציבור החרדי על התפרעויות ושריפת אוטובוסים", אמר גפני. "כעת מתברר שאלו הצילומים, נמצאים פה חבורה של צעירים שבספק אם הם בכלל תושבי בני ברק עם סימון X על הקפוצ'ונים, וכותב הכתב איתי בלומנטל מ'ווינט' שהוא לא דתי, אלו הם נערי השוליים שהובילו אתמול את המהומות בבני ברק במהלכן שתי אוטובוסים נרגמו ואחד מהם אף הועלה באש, לבשו חולצות זהות ושרפו פחי אשפה, ירו זיקוקים לכל עבר, ואני אשם? הילדים שלי אשמים? אנחנו לא יכולים לצאת לרחוב?!"

גפני תקף את המשטרה ואת השר לביטחון פנים: "יש פה משטרה שעושה חקירות אפידמיולוגיות ולא יודעים להביא את חבורת הפושעים הללו למאסר? למה אנחנו מקבלים את התדמית הזו? מהפוגרומים הללו השבוע סבלו הציבור החרדי ומי שהיה אמור לטפל בהם זה המשטרה של אמיר אוחנה. בושה שזורקים את זה על הציבור החרדי שהוא ציבור שקט ולא אלים. זה לא דבר חדש כולנו יודעים זאת".

בהמשך דבריו התייחס ח"כ גפני לחוק להעלאת הקנסות למוסדות שיפרו את הנחיות הקורונה, וטען כי הוא פסול, וכי במצב של פיקוח נפש המוסדות לא ייפתחו: "החוק הזה של העלאת הקנסות פסול מיסודו, אם מדובר במצב של פיקוח נפש - לא יפתחו את מוסדות החינוך. אם לא מדובר במצב כזה נראה לכם שהקנס הזה זה מה שישנה? יש מי שרוצה לעשות על זה הון פוליטי, כולם מדברים על החרדים עכשיו, זה הנושא.

"עברנו שלוש תקופות במהלך הקורונה, בהתחלה היינו בתחלואה גבוהה, אח"כ הגיעה תקופה שהחרדים היו הכי נמוך, לא שמענו מילה אחת בתקשורת על המשפחה החרדית שיש לה שמונה ילדים ו-2 ילדים נמצאים בבידוד במטבח, ופתאום עכשיו שהתחלואה שוב גבוהה חזרו לתקוף אותנו. לא אנחנו אשמים, אתם שהכנסתם אותנו לגור בצפיפות כזאת, אתם אשמים. ואח"כ מעיזים לתקוף אותנו על דברים שאינם נכונים. עורבא פרח". סיים גפני את נאומו.