חולדאי על בנט וסער: "בקואליציה עתידית כל מי שאיננו ביבי שותף מבחינתי"

יו"ר הישראלים התייחס לאיחודים אפשריים בגוש המרכז-שמאל, ואמר: "בעוד שבועיים נציג מפלגה מאוחדת שתהיה במקום אחר לגמרי". ומי יעמוד בראש? "אני הולך להוביל את הגוש שנקרא מרכז-שמאל". חולדאי ברך את מיכאלי שזכתה בפריימריז מפלגת העבודה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/21 22:45 יא בשבט התשפא

חולדאי על בנט וסער: "בקואליציה עתידית כל מי שאיננו ביבי שותף מבחינתי"
רון חולדאי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, התייחס הערב בראיון לחדשות 13 למצב גוש המרכז-שמאל, לניהול משבר הקורונה וגם להפלת שלטון נתניהו. בתחילה נשאל חולדאי האם הוא מאוכזב מהסקרים השונים, בהם מפלגתו מגרדת את אחוז החסימה. "אני ממש לא מאוכזב מהתוצאות. אני יכול לומר בוודאות שמפלגת הישראלים תהיה המרכז לאיחודים בגוש השמאל".

את גוש המרכז-שמאל מוביל היום, לפי מספר המנדטים, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, הערב מרב מיכאלי הוותיקה ניצחה את הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, אך חולדאי התעקש, ואמר כי הוא מציג את הניסיון הציבורי הגדול ביותר בציבוריות הישראלית: "אני הולך להוביל את הגוש שנקרא מרכז שמאל - זאת המשימה הציבורית האחרונה שלי", עוד הוא אמר, "בעוד שבועיים נציג מפלגה מאוחדת שתהיה במקום אחר לגמרי". 

במהלך הריאיון, תקף יו"ר הישראלים את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה: "אלפי אנשים מתו לשווא כתוצאה מקריסת מערכות, חוסר ניהול וחוסר יכולת. כל העניין של התכנית הכלכלית של נתניהו היא שלא מדבור בתכנית, אלא סך הכול בגמ"ח לתושבי ישראל".

על אפשרות של קואליציה רחבה שתכלול בתוכה גם את נפתלי בנט וגדעון סער, אמר: "בקואליציה עתידית כל מי שאיננו ביבי שותף מבחינתי", בהמשך הסביר: "תחת תנאי אחד שכולם יהיו מסורים לחוק אחד, ואף אחד לא יהיה מעליו. המטרה שלי היא להפיל את שלטון נתניהו". חולדאי קרא שלא להצביע לסער כי הוא נגד פתיחת מרכולים בשבת. 

בסקר מנדטים שפורסם הערב בחדשות 13, עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד היתה  מקבלת 32 מנדטים, יש עתיד 18, תקווה חדשה 14 וימינה היתה מקבלת 10 מושבים בלבד. יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו עם 6 מנדטים כל אחת, ומרצ היתה עולה ל-5 מנדטים. כחול לבם, הישראלים והעבודה, היו עוברות את אחוז החסימה בקושי, עם 4 מנדטים בלבד.