רון חולדאי: "לעולם לא יהיה סיפוח יותר"

ראש עיריית תל אביב כבר נמצא בעיצומו של קמפיין ולא חושש מהסקרים הלא מחמיאים: "אנחנו מתכוונים להיות המפלגה המובילה בגוש". עוד הוא מצהיר כי אין בכוונתו להיות מס' 2 של לפיד: "אני מתכוון להיות המוביל, וכך אהיה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/01/21 08:25 כו בטבת התשפא

רון חולדאי: "לעולם לא יהיה סיפוח יותר"
רון חולדאי מאמין שיוביל את גוש השמאל, צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, החל בקמפיין מסיבי של מפלגתו "הישראלים" ומאמין שהוא בדרך לכבוש את גוש השמאל-מרכז. אמש בראיון לחדשות 12 הצהיר כי לאחר הבחירות כשיושבע לכנסת הוא מתכוון להתפטר מתפקידו כראש עיריית תל אביב. הבוקר (א') התראיין לגלי צה"ל והראה ביטחון בבחירה לצאת לפוליטיקה הארצית על אף הסקרים הלא מחמיאים עוד מהרגע שפרץ, כשבשיא קיבל 8 מנדטים ומשם הוא בירידה מתמדת. 

"כל מי שמסתכל על סקרים הוא פרשן. אנחנו מתכוונים להיות המפלגה המובילה בגוש" טוען חולדאי בביטחון מלא. חולדאי מודע שעל רסיסי מפלגות השמאל להתאחד על מנת להוות אלטרנטיבה לימין שבנסיקה, "בכל מערכת בחירות יש המון מפלגות, אחודים וחבירות קורים לקראת הבחירות, וכך יהיה גם הפעם". אך הוא ממהר לסייג כי אף על פי כן הוא זה שיכתיב את האחודים בגוש השמאל: "אני עדיין בוחר את הרשימה, ונוסיף אליה אנשים מרשימים. ואני אמרתי - אני הולך על יושרה, מקצוענות וניהול".

על האפשרות לחבירה ללפיד הוא ממהר, וגם לא מראה נכונות להיות מספר 2 ברשימה מאוחדת: "אני עדיין בוחר את הרשימה, ונוסיף אליה אנשים מרשימים. ואני אמרתי - אני הולך על יושרה, מקצוענות וניהול". חולדאי מציג עצמו כמי שיכול להנהיג בצורה ראויה אחרי 22 שנים כראש עיריית תל אביב: " אני מנהל כבר 22 שנים את העיר בתל אביב יפו, שהיא חצי מדינה, מבין את הדברים ואיך להפוך את הדברים שיקרו. לקחתי עיר עניה ופושטת רגל והפכתי אותה לעיר מצליחה ידועה בעולם".

חולדאי גם התייחס לקושי הגדול בפוליטיקה והיא הדחת נתניהו, שחוזר לעלות בסקרים וחוצה את רף 30 המנדטים: "אני כל חיי משנה מציאות. ביום כיפור אני וחברים שינינו מציאות, בתל אביב, עיר עניה, הפכתי אותה למה שהיא. אני בן אדם שמשנה מציאות, עם ערכים". גם בסוגיות המדיניות הוא מאמין בניצחון האידאולוגיה של מחנה השמאל דווקא בגלל נתניהו: ". כל הסיפור של ימין ושמאל, הרי ביבי אמר שלא יהיה סיפוח, יש שלום עם המדינות הערביות המתונות ולעולם לא יהיה סיפוח יותר". על הסוגיה הביטחונית טען שגם שם ידע לתת מענה: "אתם תיקחו בן אדם שלחם בארבע מלחמות, ותגידו לו שהוא לא יודע להתמודד עם האיום של איראן? נו באמת".