סקר מנדטים: יש עתיד מטפסת, סער נחלש

בסקר שמתפרסם בחדשות 13 יאיר לפיד מטפס ל-18 מנדטים, ואילו "התקווה החדשה" יורדת ל-14 מנדטים בלבד. הליכוד שומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 24/01/21 21:10 יא בשבט התשפא

סקר מנדטים: יש עתיד מטפסת, סער נחלש
יש עתיד מתחזקת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסקר מנדטים שמתפרסם היום (א') בחדשות 13 חל שינוי במפת הגושים, כאשר הגוש המתנגד לנתניהו עולה ל-65 מנדטים. עם זאת, הליכוד עדיין שומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר ואף מטפסת ל-32 מנדטים. הירידה הגדולה בסקר נרשמת במפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, שזוכרה ל-14 מנדטים בלבד. גם ימינה והרשימה המשותפת יורדת למספר נמוך של מנדטים, עשרה בלבד. 

יהדות התורה עם שבעה מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו עם שישה מנדטים כל אחת, ומרצ עולה ל-5 מנדטים. גנץ, חולדאי והעבודה שבחרה יו"ר חדשה, מרב מיכאלי, עוברות את אחוז החסימה בקושי, עם ארבעה מנדטים בלבד. מתחת לאחוז החסימה: המפלגה הכלכלית של יפרופ' ירון זליכה עם 2.8%, מפלגת "הציונות הדתית" של סמוטריץ' עם 2.6% ו0.3% קיבלה מפלגת הבית היהודי עם היו"ר החדשה חגית משה.

בראיון לחדשות 13 התייחס חולדאי למצבו העגום בסקר והכריז כי עדיין בכוונתו להוביל את גוש המרכז שמאל.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס לסקר הנוכחי ואמר שהוא משונה מכמה טעמים: 
"אין מצב ששלושה מנדטים חרדיים חזרו בשאלה תוך שבועיים. ההיחלשות של סער וההתחזקות של לפיד ניכרות בסקרים רבים, אבל קצת פראי לחשוב שלפיד זכה ל-7 מנדטים תוך שלושה שבועות. העבודה 4? דיברנו על מספר מנדטים, לא מספר מצביעים. גם בגושים, עליית גוש לא ביבי ל-65 בעוד שבכל הסקרים הוא בירידה, נראית בניגוד לכיוון התנועה".