חגית משה היא יו"ר הבית היהודי

חברי מרכז הבית היהודי הכריעו, וחגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים, נבחרה ליו"ר החדשה של הבית היהודי, והיא האישה הראשונה שתעמוד בראש המפלגה. היא זכתה ברוב של 56%, לעומת 43% לאורבך, בשיעור הצבעה מרשים של 86%

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/01/21 22:25 ו בשבט התשפא

חגית משה היא יו"ר הבית היהודי
חגית משה, צילום: יחצ

היסטוריה בבית היהודי: סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר סניף המפלגה בבירה, חגית משה, נבחרה הערב (ג') לראשות המפלגה, וגברה על מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, שהתמודד מולה בפריימריז שנערך בקרב חברי המרכז. משה זכתה לקולותיהם של 472 מחברי המרכז, 56.1%, לעומת 369 שנתנו את קולם לניר אורבך - 43.8%. 841 מחברי המרכז השתתפו בבחירות, שיעור הצבעה מרשים של 86.4%. 

ניצחונה של משה נחשב ניצחון לח"כ בצלאל סמוטריץ' ולראש הממשלה נתניהו, ומכה לנפתלי בנט. ההערכה היא, וכפי שהצהירה חגית משה באולפן כיפה, כי היא תחבור לסמוטריץ' ולמפלגתו, והסיכוי לריצה משותפת לבסוף עם ימינה פחת משמעותית עם ניצחונה.

יו"ר המפלגה היוצא, השר רפי פרץ, בירך ואמר: "‏חגית, מעביר את הדגל אליך. זכות גדולה לעמוד בראש המפלגה הזו, ועכשיו הזמן לאיחוד השורות בציונות הדתית. ברכות על נצחונך הערב! עלי והצליחי!"

משה (50) הציגה את מועמדותה ב-6 בינואר. בראיון לחדשות כיפה בשבוע שעבר התייחסה משה לדיווחים כי מי שעומד מאחורי פרישתו של הרב רפי פרץ, וקידום מועמדים לראשות הבית היהודי הוא לא פחות מראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו. "אני יכולה להגיד מה שאני יודעת. יש לי שיחות עם ראש הממשלה, ולא שיתפתי מעולם את השיחות שלי איתו" קובעת משה, "בכל מקרה מעורבות של ראש הממשלה בבית היהודי אני לא מכירה".

הבוקר הצביעה חגית משה בקלפי בשכונת רמות בירושלים, לצד בעלה איציק משה. לאחר ההצבעה שוחחה משה עם כתבים במקום, ואמרה: "הערב נצא לדרך חדשה. הציונות הדתית מחכה לבשורה. מי שרוצה שמה שהיה יישאר אותו דבר - שלא יצביע לי. מי שרוצה לצאת לדרך חדשה, של שקיפות ואחדות, שיצביע לי כדי שיחד נצא לדרך חדשה".

בנוסף, הצהירה הבוקר כי מיד אחרי האיחוד תפנה למו"מ לאחדות עם 'מפלגת הציונות הדתית' של סמוטריץ'. היא הגיבה לטענות לפיהן היא התחייבה לרב דרוקמן לפעול למיזוג עם האיחוד הלאומי של סמוטריץ', ובמקביל לנהל משא ומתן עם ימינה ובנט, ואמרה: "אני מבינה שיש מי שנמצא בלחץ ולכן מפיץ כל מיני שקרים, אז בואו נעשה סדר". 

"הייתי אתמול אצל הרב דרוקמן", מספרת חגית משה, "והתחייבתי לתקן את הטעות ההיסטורית שפילגה את הציונות הדתית לשתי מפלגות ולעבוד עם בחירתי, יחד עם חברינו באיחוד הלאומי על מיזוג מלא של שתי מפלגות הציונות הדתית: הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לאחר האיחוד, נבחן את סיכויינו ובמידת הצורך נפתח במשא ומתן לריצה משותפת, בו אני לא שוללת את נפתלי ואיילת".

המועמדת לראשות הבית היהודי מבהירה כי, "יש הבדל גדול בין איחוד כוחות למפלגה אחת יחד עם האיחוד הלאומי שאליו אני חותרת, לבין ריצה מטעמים טקטיים על מנת שלא לאבד קולות, כפי שקרה בסבב א' בו הימין החדש לא עבר את אחוז החסימה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן