סערה באופוזיציה בעקבות תכנית נתניהו וכץ | בנט: "לקראת בחירות נזכרתם?"

האופוזיציה סוערת בעקבות התכנית הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר. בנט: "הציבור הישראלי מזמן יודע להריח זיופים והבטחות סרק. ליברמן: "נתניהו ונציגו במשרד האוצר ממשיכים לנקוט בגישת אחריי המבול". גנץ: "תצוגת יכולות של תחמנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/21 19:18 יא בשבט התשפא

סערה באופוזיציה בעקבות תכנית נתניהו וכץ | בנט: "לקראת בחירות נזכרתם?"
בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

האופוזיציה סוערת וגועשת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, הציגו הערב (א') את תכניתם הכלכלית בת תשעת הצעדים והובילו למבול של תגובות מחברי האופוזיציה, ימין ושמאל כאחד. התכנית כוללת בין היתר: מענק לעסקים להזנקת הכלכלה, מענק מיוחד לנכים, מענק לכל אזרח בוגר ודמי אבטלה לעצמאים.

נתניהו וכץ הציגו תכנית לסיוע כלכלי: "תשעה צעדים להזנקת הכלכלה"

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הגיב ואמר שנתניהו וכץ פעלו מאוחר מדי ובעבר אף מנעה פועולת כלכליות: "הממשלה הכושלת והעומד בראשה מנעו כל פעולה כלכלית בתקופה האחרונה. כשיכלתם לעשות את כל הפעולות היפות האלה, בחרתם שלא להעביר תקציב ומנעתם הכל". 

בנט המשיך ותקף: "עכשיו לקראת בחירות פתאום נזכרתם? הציבור הישראלי מזמן יודע להריח זיופים והבטחות סרק. מדינת ישראל כבר לא מנוהלת, כי אין מנהיגות בישראל. הגיע הזמן למנהיגות חדשה, שאכפת לה מאנשים".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "חרף התנגדות גורפת של בכירי האוצר, נתניהו ונציגו במשרד האוצר ממשיכים לנקוט בגישת אחריי המבול. הערב הם הציגו תוכנית בלתי אחראית בעליל וב-24/3 כולנו נצטרך להתמודד עם ההשלכות. לילדינו, נכדינו, ונינינו שטרם נולדו, לא מגיע להתמודד עם ההלוואות שנתניהו לוקח בשביל מדיניות שוחד הבחירות שלו".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי "התכנית הכלכלית של נתניהו היא תצוגת יכולות של תחמנות". גנץ הזכיר גם את תקציב המדינה: "לתכנית הכלכלית שישראל באמת צריכה יש שם: ״תקציב מדינה״, אותו נתניהו ושליחיו מנעו בגופם. אחרי הבחירות, נדאג לממשלה של אנשים ישרים שיהיה אפשר לסמוך עליהם שאכפת להם מהכלכלה גם לא בקמפיין בחירות". 

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, תקף את נתניהו וכץ ואמר שמדובר בשקרנים: "אפס אמינות, אפס חזון. זה מופע של שני שקרנים, שאחרי שחיפפו את הדרג המקצועי באוצר ותקעו את התקציב באופן פושע, הם שולפים עוד ״תכנית״ בהפרה של הוראות היועמ״ש. ‏חוץ מתמיכות חירום, אין שום חזון ליציאה מהמשבר, השקעה במנופי צמיחה, או מהלך כלשהו של שינוי כיוון. זה עוד מאותו דבר. לעג רש".