בנט: "התחרות הזו של להיות עוד יותר קיצוני" | מפלגת הציונות הדתית: "יצא המרצע מן השק"

הפיצול בימינה שכבר הפך למוגמר, ממשיך להתסיס את המפלגות. בנט אמר כי סמוטריץ' הוא זה שפיצל את הרשימה, אך במפלגת הציונות הדתית ממשיכים לטעון כי האחראי לפיצול הוא בנט בעצמו, "בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/21 21:42 כט בטבת התשפא

בנט: "התחרות הזו של להיות עוד יותר קיצוני" | מפלגת הציונות הדתית: "יצא המרצע מן השק"
בימים טובים יותר במליאת הכנסת. סמוטריץ' ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיצול ברשימת ימינה כבר הפך להיסטוריה, האיחוד הלאומי הספיקה לשנות את שמה, אך הרוחות עדיין סוערות בין שתי היריבות הפוליטיות, ימינה ומפלגת הציונות הדתית. שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט התייחס הערב (ד') ב"חדשות 13" לפיצול הרשימה, ושלל את האפשרות לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

פרסום ראשון: סמוטריץ' וסופר מבקשים להקים סיעה עצמאית

"בצלאל סמוטריץ' פיצל, אני מאחל לו בהצלחה. התחרות הזו של להיות עוד יותר קיצוני ועוד יותר מפצל ועוד יותר פרובוקטיבי, אני לא בעניין הזה. ימינה היום נפתחת באופן רשמי לכל עם ישראל. הרבה אנשים לא הרגישו שהם יכולים להצטרף לימינה בגלל הקצנה ואי כיבוד של אנשים שוונים בחברה הישראלית, היום הם יכולים שימינה היא בית של כל עם ישראל, חילונים ודתיים". 

במפלגת הציונות הדתית בראשות שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מיהרו להגיב למתקפה של בנט: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד".

עוד נמסר ממפלגתו של סמוטריץ': "אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו".

"תקווה חדשה היא מפלגה שהוקמה בקריאטיב בתל אביב, מפלגת בועה"

בראיון, תקף בנט  גם את יו"ר מפלגת תקווה חדשה, הח"כ לשעבר, גדעון סער: "סמוטריץ' וסער הם אותו דבר. סמוטריץ' אומר רק ביבי, סער אומר רק לא ביבי, כנל לגבי ליברמן והחרדים. את העם זה לא מעניין. הרשימה של גדעון סער גם מצרפת אליה אנשי ימין ראויים אבל אנחנו אנשים שעושים, והם מפלגה שהוקמה בקריאטיב בתל אביב, מפלגת בועה. כשאנשים התמוטטו לי בזרועות כשר הביטחון גדעון סער ישב עם יועציו והיה עסוק בלהקים מפלגה".

בתקווה חדשה תקפו בחזרה: "נפתלי בנט, כדרכו - פזיז וחסר שיקול דעת.  כשהוא בלחץ - הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי מההישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל. גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל".