מנכ"ל חדש למשרד האוצר: עודד שמיר

שר האוצר כ"ץ הודיע על מינויו של עודד שמיר למנכ"ל משרדו, והוא יחליף את מ"מ המנכ"ל, ערן יעקב. שמיר מילא שורה ארוכה של תפקידים במגזר העסקי ובשירות הממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/01/21 17:09 כח בטבת התשפא

מנכ"ל חדש למשרד האוצר: עודד שמיר
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ החליט למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. שמיר יחליף את ערן יעקב, מנהל רשות המסים, שיסיים את תקופת תפקידו כממלא מקום זמני כמנכ"ל משרד האוצר בעוד מספר ימים.

הממשלה אישרה תוספת של מיליארדים לתקציב המדינה

עודד שמיר בן 65, נשוי ואב ל-2 ילדים, והוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. הוא כיהן בעבר במספר רב של תפקידים בכירים בממשלה ובמגזר העסקי. במסגרת תפקידיו בממשלה כיהן שמיר, בין היתר, כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכמ"מ המזכיר הצבאי לשר הביטחון. 

כמו כן, במגזר העסקי, כיהן שמיר כמנכ"ל של חברות ציבוריות רבות ובהן חברת מבני תעשייה, נכסי אזורים, אספן וכלכלית ירושלים. בנוסף לכך, כיהן שמיר כיו"ר תש"ן ואנגל משאבים, ועד לאחרונה מילא את תפקיד יו"ר חברת נתיבי ישראל במשך 6 השנים האחרונות. כיום שמיר משמש כדירקטור בחברות ציבוריות שונות.

השר כ"ץ אמר כי "בתקופה מאתגרת זו יש לעודד שמיר את הכישורים, הניסיון העסקי והניהולי הנדרשים בכדי למלא את התפקיד החשוב של מנכ״ל משרד האוצר על הצד הטוב ביותר, וזאת במסגרת המדיניות אותה אני מוביל, של מתן סיוע מירבי לנפגעי הקורונה לצד שמירה על יציבותו וחוסנו של המשק הישראלי ולקראת חזרה לפעילות מלאה וצמיחה מחודשת של המשק הישראלי.

"אני מודה לערן יעקב על ההירתמות למילוי מקום המנכ״ל בשלושת החודשים האחרונים, ומאחל לו הצלחה בהמשך פעילותו כמנהל רשות המיסים במשרד האוצר, בפרט בתקופה מאתגרת זו".