מפלגת הציונות הדתית: "עשינו כל שביכולתנו, לצערנו הדלת נסגרה בפנינו"

במפלגת הציונות הדתית יוצאים בהצהרות רשמיות ראשונות לאחר הודעת היו"ר על פרידה מהימין החדש. ח"כ אופיר סופר: "לא הייתה התנהלות של ״שותפים״, ולא באמת היה משא ומתן שהתנהל בתום לב"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/01/21 21:41 כז בטבת התשפא

מפלגת הציונות הדתית: "עשינו כל שביכולתנו, לצערנו הדלת נסגרה בפנינו"
בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר , צילום: אלישיב לויתן

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הטיל פצצה הערב (ב') כשהכריז כי הוא והימין החדש בראשות נפתלי בנט נפרדים. בראיון לחדשות 12 אמר סמוטריץ': "אני ונפתלי בנט נפרדים איש איש לדרכו" ובכך סתם את הגולל לאפשרות של קיום משא ומתן למפלגה מאוחדת עם הימין החדש. כעת מפלגת הציונות הדתית החלה בקמפיין נפרד הכולל פרידה מהימין החדש.

מטטעם המפלגה נמסר על הפרידה: "עשינו כל שביכולתנו בשבועות האחרונים למצוא קווי יסוד ערכיים משותפים, ולקבל התחייבות לא ללכת לממשלת שמאל אחרי הבחירות אלא רק לממשלה לאומית ימנית, כדי שאפשר יהיה לרוץ בשותפות. לצערנו הדלת נסגרה בפנינו. לא נשחק בזריקת בוץ ובמשחקי האשמות. נכבד זה את זה. אנחנו מאחלים לימין החדש הצלחה בדרכם החדשה בפנייה לקהלים חדשים ולשיקום הכלכלה. לציונות הדתית יש דרך, מגוונת ועשירה. נעשה כל שלאל ידינו להרים את דגליה של הציונות הדתית והימין האידאולוגי על מנת להביא ממשלה לאומית ויציבה עבור אזרחי ישראל. ממשלה שתטפל בקורונה ובכלכלה, אבל במקביל תחזק את הזהות היהודית של המדינה, תחזק את ההתיישבות, תתקן את מערכת המשפט, ועוד".

גם ח"כ אופיר סופר הוציא הודעת תמיכה בהחלטה להיפרד מהימין החדש: ""בשבוע שעבר עוד דמיינתי שזה יגמר אחרת. התנהלות הימין החדש ונפתלי בנט בימים האחרונים הייתה בעלת מסר ברור: מתפצלים וכל אחד הולך לדרכו.  לא הייתה התנהלות של ״שותפים״, ולא באמת היה משא ומתן שהתנהל בתום לב. במצב שהתקיים, לא הייתה כל סיבה להמשיך בהקזת הדם ההדדית למשך שבועות ארוכים. חבריי ב״הימין החדש״, זה בסדר שבחרתם לרוץ לבד, זה גם בסדר שהתעקשתם לשים בצד את ערכי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי, הכל בסדר! רק אל תגררו אותנו שוב למשחקים קטנוניים של האשמות הדדיות ושל ספינים ותדרוכים חוזרים. תהיו בשלכם, אנו נהיה בשלנו. בכבוד הדדי וכל אחד למען מטרותיו שלו. הציונות הדתית, החל מהיום יש לכם בית. לא מתפשר, ערכי, עם דרך ברורה".