נאום הבכורה של ח"כ טור-פז קינלי: "אני נמצא כאן כשליחם של 200 אלף מורים ומחנכים בישראל"

לאחר יציאתו של עופר שלח מיש עתיד, נכנס במקומו ח"כ משה טור פז קינלי, מי שכיהן בעבר כיו"ר נאמני תורה ועבודה. "בגלל החיבורים הגעתי ליש עתיד. המפלגה מפנה את קריאתה לכל חלקי הציבור הישראלי: חרדים, ערבים, חילונים ודתיים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/01/21 15:05 כז בטבת התשפא

נאום הבכורה של ח"כ טור-פז קינלי: "אני נמצא כאן כשליחם של 200 אלף מורים ומחנכים בישראל"
צילום: ערוץ הכנסת

היום (ב') נשא ח"כ משה טור-פז קינלי, מיש עתיד, את נאום הבכורה שלו מאז הושבע לכנסת, לאחר פרישתו של עופר שלח מהמפלגה. קינלי שימש כאיש חינוך ובעבר כיהן כראש מינהל חינוך ירושלים ויו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה. את נאומו החל באזכור הוריו: "הוריי, אשר ועדנה קילנגולד, עלו ארצה כמעשה ציוני לפני יותר מ-60 שנה. בזכות הכרעתם האמיצה, אפשרו לי לחיות חיים מלאים בשפה אחת ובמולדת אחת, בארץ ישראל".

משה שם בדגש במהלך נאומו את עניין החינוך בישראל: "מחצית מחיי, 24 שנים, אני עוסק בחינוך. כמורה בתיכון 'פלך' בירושלים, כמרצה צעיר באוניברסיטה העברית, כמנהל בית הספר התיכון בקיבוץ שדה אליהו ליד העיר בית שאן, כראש מינהל החינוך של העיר ירושלים, כמנהל רשתות חינוך וכיזם חינוכי. את כל אלו אני מבקש להביא למשכן הזה". עוד הוסיף: "כאן נמצאת התשוקה שלי. פה נמצאת הזהות המקצועית עמה אני מגיע היום לכנסת. אני נמצא כאן כשליחם של 200 אלף מורים ומחנכים בישראל, המרגישים שהגיע הזמן לשנות את החינוך".

טור פז מנסה להוציא את הדימוי השלילי של יש עתיד כלפי דתיים במפלגה: "ובגלל החיבורים הגעתי ליש עתיד. המפלגה שקראה לי, המתנחל והקיבוצניק מכפר עציון, איש הציונות הדתית, להצטרף אליה, מפנה את קריאתה לכל חלקי הציבור הישראלי. חרדים, ערבים, חילונים ודתיים". לפי טור פז חיבורים שונים בתוך מפלגה אחת אפשריים: "דעו לכם חבריי חברות וחברי הכנסת - זה אפשרי. מפלגה שיש בה מגוון מגזרים, קשת דעות. מכנה משותף רחב ועמדות ברורות של אהבת החברה הישראלית. אהבת המדינה. יושרה ועבודה קשה בשירות הציבור"

.