מירב כהן הצטרפה ליש עתיד: "מגיעה לנו מנהיגות אחרת"

יו"ר יש עתיד קיים מסיבת עיתונאים יחד עם השרה לשוויון חברתי, שעוזבת את גנץ: "מירב הצטרפה אלינו מפני שרק יש עתיד גדולה וחזקה תבטיח שתקום פה ממשלה חדשה, שפויה, ליברלית, שומרת חוק"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/01/21 21:22 כא בטבת התשפא

מירב כהן הצטרפה ליש עתיד: "מגיעה לנו מנהיגות אחרת"
לפיד עם מירב כהן, צילום: אלעד גוטמן

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הצטרפה הערב (ג') באופן רשמי למפלגת יש עתיד. כהן, שהצטרפה למפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל, ערב הבחירות לכנסת ה-21, לפני כשנתיים, תתפטר מהממשלה ומהכנסת ותצטרף למפלגתו של יאיר לפיד.

ההתפוררות נמשכת: השרה מירב כהן עברה ליש עתיד

בהצהרה לתקשורת שקיימו הערב לפיד וכהן אמר לפיד כי "אני רוצה להגיד לכם משהו מפתיע על הבחירות הקרובות: הן יהיו על ערכים. זו לא תהיה תוכנית הריאליטי של החודש האחרון. הבחירות יהיו על הדבר האמיתי. על השאלה איזו מדינה ואיזו ממשלה אנחנו רוצים שתהיה כאן". 

לדברי לפיד, "מירב הצטרפה אלינו מפני שרק יש עתיד גדולה וחזקה תבטיח שתקום פה ממשלה חדשה, שפויה, ליברלית, שומרת חוק. אתם יודעים שעלינו אפשר לסמוך. כשאנחנו אומרים משהו, אתם יודעים שנעמוד במילה שלנו. ככל שיש עתיד תהיה גדולה וחזקה יותר, הערכים האלה יזכו לייצוג נרחב יותר ויובילו את המדינה".

השרה מירב כהן אמרה בהצהרה לתקשורת כי "אני עומדת כאן היום על מנת להודיע שאני מצטרפת ליש עתיד בהנהגתו של יאיר לפיד. מנהיג שאני מאוד מעריכה ומאמינה בו". לדבריה, "בחרתי להיכנס לפוליטיקה כדי להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד. למקום בו מבוגרים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מוחלשות נוספות זוכים ליחס הוגן ומכבד. וכדי לעשות את ישראל למדינה שוויונית יותר.

"אני קמה בבוקר בשביל לעזור לאנשים. אבל אי אפשר באמת לעזור, אי אפשר לספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת, שתתמקד באתגרים העצומים שניצבים בפנינו, כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות, משיקוליו האישיים. מגיעה לנו מנהיגות אחרת".

מהליכוד נמסר בתגובה: "לפיד שאמר שראש הממשלה נתניהו לא יביא חיסונים לישראל ושאף מדינה בעולם לא תיכנס לסגר צריך כנראה לסיים בגרויות לפני שהוא ממשיך בפוליטיקה קטנה בזמן משבר לאומי. בלי לפיד, גדעון ובנט לא יכולים להקים ממשלה. רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על-מלא".