למרות פרישת הרב פרץ: המשא ומתן בין הבית היהודי והימין החדש ממשיך

בבית היהודי ממשיכים לנסות ולהחיות את המפלגה גם אחרי הפרישה של היו"ר. למפלגה הגוססת אין ברירה אלא להיבלע אצל בנט אם היא רוצה להישאר בכנסת. הדרישה: שריון 2 מקומות בעשיריה הראשונה ברשימת הימין החדש

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 05/01/21 15:42 כא בטבת התשפא

למרות פרישת הרב פרץ: המשא ומתן בין הבית היהודי והימין החדש ממשיך
חוזרים לשתף פעולה. ניר אורבך ונפתלי בנט, צילום: פלאש 90

אחרי שנתיים, יו"ר הבית היהודי והשר לענייני ירושלים, רפי פרץ, פורש מהפוליטיקה. בהודעה שפרסם אחר הצהריים (ג') בפייסבוק כתב פרץ כי "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה". הפרישה של הרב פרץ לא מונעת מהבית היהודי להמשיך את המשא ומתן עם הימין החדש, בתקווה להישאר בכנסת.

על אף פרישתו מראשות המפלגה, הרב רפי פרץ ממשיך לנהל בעצמו את המשא ומתן מול הימין החדש, עד שייבחר יו"ר חדש. כפי שפרסמנו כאן לראשונה ההסכם לריצה משותפת בין הבית היהודי לימין החדש כלל תנאי ראשוני והוא פרישתו של הרב רפי פרץ מראשות המפלגה. כעת שההבטחה מצדה של הבית היהודי מומש, כעת בבית היהודי מצפים שהימין החדש יתנו להם שני שריונים ברשימה עבור נציגי הבית היהודי. מסתמן כי המקומות אותם בבית היהודי מצפים לקבל ברשימה החדשה הם 6 ו-9.

 כזכור, הבית היהודי אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים, ואף נערכת לפריימריז במפלגה. על מנת לתקן את הנזק שנגרם למפלגה מאז עמד הרב רפי פרץ בראשה, על הבית היהודי לחבור לתוך מפלגה ציונית דתית אחרת, אך גם אליה תכנס ללא עמדה משפיעה במיוחד. מי שעומד ככל הנראה מאחורי החיבור בין הבית היהודי והימין החדש, הוא מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, שנחשב מקורב לבנט, ומי שעשוי להחליף את הרב פרץ בראשות המפלגה. כעת ההחלטה על קיום הפריימריז במפלגה נתונה בידי ניהול וועדת בחירות של הבית היהודי.

בצלאל סמוטריץ' תכנן מהלך דומה של איחוד כוחות עם הבית היהודי במידה והרב אלי בן דהן יעמוד בראשה, ובכך יפעיל לחץ על הימין החדש. כעת נראה כי בנט הקדים אותו וממשיך לעמול עוד קודם על חיבור עם הבית היהודי, ולחזק את כוחו מול האיחוד הלאומי. בבית היהודי טרם הוכרז על פריימריז, אך מי שעתידים להתמודד על ראשות המפלגה הם ניר אורבך, שתומך באיחוד כוחות עם ימינה, אלי בן דהן שתומך באיחוד עם סמוטריץ' ומוטי יוגב שכוונותיו טרם התבררו.