מפלגת הגמלאים חוזרת להתמודד בבחירות 2021

ראש המוסד לשעבר, דני יתום, צפוי להודיע על הקמתה של מפלגה מרכז-ימין חדשה שתיוצג על בני הגיל השלישי. בין השמות הצפויים להצטרף: למה מעוז, רחל אדטו, פרופ' אסא כשר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 10:29 כ בטבת התשפא

מפלגת הגמלאים חוזרת להתמודד בבחירות 2021
דני יתום בראשות מפלגת הגמלאים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגה נוספת לבחירות 2021: ראש המוסד וחבר הכנסת לשעבר, דני יתום, הודיע על הקמת מפלגה חדשה-ישנה לבחירות מפלגה שתייצג את הגמלאים. לא מדובר באותה מפלגה ממש, כמו מפלגתו של רפי איתן ז"ל, אך מדובר במפלגת ימין-מרכז שבמרכזה דאגה לאזרחים הוותיקים בישראל. בשבת כבר רמז יתום על הקמת המפלגה החדשה כשכתב: "תודה לכל המפרגנים, תודה גם לכל המנקצים. נהיה ממוקדים, נהיה ענייניים, נהיה מקוריים. עדכונים בקרוב".

בין השמות שעתידים להצטרף למפלגה נמנו שלמה מעוז, רחל אדטו, פרופ' אסא כשר ועוד אחרים. שם מפתיע נוסף שעלה בדיווח של גל"צ הוא של המוזיקאי והקומיקאי ננסי ברנדס. בראיון בתחנת הרדיו הצבאית אמר ברנדס: "בוא נרגע. אני טיפוס א-פוליטי לחלוטין, כל הקשר שלי לסיפור הזה הוא לדני יתום, ואנחנו חברים מאוד טובים. הקשר שלי עם דני הוא בכל מיני אירועים, אני מנהל שבתות תרבות. אני יודע שדני הוא מנהל של תנועה לאזרחים ותיקים וככה התקבלתי, אני נורא מצטער להרוס לכם את הבוקר".

יתום שימש בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, והבחירה לקים דווקא מפלגת ימין-מרכז, מראה את הנדידה ההולכת ומתמשכת ממחנה השמאל לימין. ביולי 2008 התפטר מהכנסת לאחר שמפלגת העבודה הצטרפה לממשלה תחת אולמרט וקדימה. כזכור, באותה ממשלה ממש הצטרפה גם מפלגת הגמלאים המקורית שהייתה הפתעת הבחירות וזכתה ב-7 מנדטים, והעלתה את המודעות כלפי האוכלוסייה המבוגרת. מפלגת הגמלאים החדשה מצטרפת לשורת מפלגות חדשות כמו המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, התנופה של עופר שלח, והישראלים של רון חולדאי והיחידה שתעבור ככל הנראה את אחוז החסימה.