המועמד הערבי לשריון בליכוד: "המשותפת לעולם לא תייצג אותי"

נאיל זועבי, מי שמועמד לקבל שריון ברשימת הליכוד כנציג החברה הערבית, התייחס על שינוי התפיסה בימין כלפי החברה הערבית ועל השינוי בחברה הערבית כלפי ההנהגה שלה: "זה צעד היסטורי שהממשלה מושיטה יד למגזר הערבי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 09:59 כ בטבת התשפא

המועמד הערבי לשריון בליכוד: "המשותפת לעולם לא תייצג אותי"
נתניהו בביקור באום אל פחם, צילום: צילום מסך

בסוף השבוע האחרון הכריז נתניהו כי ינצל את אחד השריונים שביקש ברשימת הליכוד עבור נציג לחברה הערבית. מי שמועמד לקבל את השריון הוא נאיל זועבי, לשעבר מנהל בית ספר בטמרה, שהתראיין הבוקר ל103FM שם התייחס לשינוי התפיסה בציבור הימני כלפי החברה הערבית וכן השינוי בתפיסה של החברה הערבית כלפי ההנהגה הנוכחית שלה. 

בהתייחסות הראשונית לכך כי הוא המעומד אמר: "אני חושב שגולת הכותרת היא לא נאיל זועבי אלא הדבר הטוב והיפה שקורה, שכבר נפל האסימון, שכבוד רה"מ, ואני מאמין שהוא מתכוון לזה, רוצה לשריין מישהו ערבי". עוד הוסיף: "אם זה זועבי או לא, זה צעד היסטורי שהממשלה מושיטה יד למגזר הערבי, רק הממשלה יש בכוחה לחזק ולמנף את המגזר הערבי ולהביא אותו למחוזות שלא היה בהם אף פעם". זועבי סרב להתייחס אם הצביע בעבר לליכוד וטען כי זה לא רלוונטי.

ביחס לסרטון המפורסם של נתניהו מזהיר מפני נהירה המונית של ערבים לקלפיות אמר: "קלישאות וסיסמאות לא הצליחו לעבוד עליי, פוליטיקאי גם כן יכולים להגיד נוהרים לקלפיות, ועכשיו אנחנו אומרים את זה בכיוון האחר. רה"מ בעצמו יצא ודיבר על זה ואפילו התנצל על זה, אני לא חושב שזה דבר שצריך לעשות ממנו יותר". זועבי ברך על כך שיותר מפלגות יהודיות מעוניינות בנציגות ערבית: "אנחנו עובדים כמה שיותר כדי שהמפלגות היהודיות הציונית יהיו במגזר הערבי ויצליחו למשוך את המגזר הערבי למקום אחר". בנוסף התייחס לנציגות הערבית בכנסת: "אי אפשר להשאיר את המגזר הערבי תחת החסות של המפלגה".

זועבי מספר כי יצא נגד גנץ שרצה בעבר להקים ממשלה בתמיכת המשותפת: "מתחתי ביקורת חריפה על מר גנץ בזמנו כאשר התחיל לדבר עם הרשימה המשותפת, עם אנשים שרק לפני יום-יומיים קראו לחייל מצורע, ולמי שמתנדב בשירות לאומי 'בוגד' וכו', רק לא מזמן דחפו שוטר ולא גינו פיגוע". עוד המשיך: "לא רק כעסתי, כתבתי מאמר בסגנון הדברים 'השתגעתם'. הם לא מייצגים אותי ולא ייצגו אותי בעבר ולא ייצגו אותי בעתיד". זועבי סירב לתת תשובות בעניין תמיכה בהחלת ריבונות והכרה בהתיישבות ביהודה ושומרון: "כל דבר בעיתו, אנחנו לא דנים בפרטים".

במוצאי שבת האחרון התפרסם במספר כלי תקשורת, כי בישיבת מזכירות הליכוד חשף נתניהו את כוונותיו כלפי המגזר הערבי במערכת הבחירות הקרובה: "אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו". נתניהו הציג לחברי הליכוד סקרים לפיהם הציבור הערבי לא בטוח לגבי זהות ההצבעה ולכן לדעתו אפשר לשכנע רבים מהם להצביע לליכוד.