נתניהו פוזל למגזר הערבי: "הפעם הערבים יצביעו לנו"

"הפעם יהיו לנו לפחות שני מנדטים מהמגזר הערבי": כך אמר ראש הממשלה בישיבת מזכירות הליכוד, וקיבל תגובות משאר ראשי המפלגות: "אם אתה שקרן, חשוב היטב בטרם תשקר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/01/21 21:39 יח בטבת התשפא

נתניהו פוזל למגזר הערבי: "הפעם הערבים יצביעו לנו"
הערבים כבר לא נוהרים לקלפיות. נתניהו, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לגבש את קמפיין הליכוד לקראת הבחירות. הערב (שבת) התפרסם במספר כלי תקשורת, כי בישיבת מזכירות הליכוד חשף נתניהו את כוונותיו כלפי המגזר הערבי במערכת הבחירות הקרובה: "אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "מחר אשב עם השר אוחנה להביא תכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית". בהמשך הוסיף נתניהו כי הוא בטוח ש"הפעם יהיו לנו לפחות 2 מנדטים מהמגזר הערבי. אני אומר לכם, הפעם הערבים יצביעו לנו"

מוקדם יותר, הציג נתניהו לחברי הליכוד סקרים לפיהם הציבור הערבי לא בטוח לגבי זהות ההצבעה ולכן לדעתו אפשר לשכנע רבים מהם להצביע לליכוד.

כוונותיו של נתניהו גררו ביקורת ברחבי המערכת הפוליטית, כאשר יו"ר "תקווה חדשה", גדעון סער מיהר להגיב: "‏אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף את נתניהו ואמר בהשראת משפט ערבי עתיק ואמירה מוקדמת של ראש הממשלה: "אם אתה שקרן, חשוב היטב בטרם תשקר. אם אתה שקרן , עליך להיות בעל זיכרון טוב, לבל יחשפו את שקריך".