סער על ההסלמה בלוד: "אין בטחון פנים. אין חוק וסדר"

יו"ר תקווה חדשה תקף את התנהלות הממשלה לניהול מלחמת החמולות בלוד: "ילדים ונערים מסתובבים עם נשק. ומה עושה הממשלה? אפס". בנוסף הכריז על הצעדים בהם ינקוט למיגור האלימות בחברה העברית הכולל החרמת נשקים וענישה מחמירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/20 15:35 יד בטבת התשפא

סער על ההסלמה בלוד: "אין בטחון פנים. אין חוק וסדר"
גדעון סער, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

שני נרצחים ועוד פצוע אנוש: זה היה מחיר ההסלמה אמש (ב') במלחמת החמולות בלוד. אחרי שבשבת האחרונה נשרפו עשרות כלי רכב פרטיים ומשאיות של העירייה בתגובה לאכיפת בנייה בשכונה ערבית, תושבי לוד החליטו שנמאס להם, והם דורשים את התערבותם המידית של כל הגורמים - לפני שיהיה מאוחר מדי. כעת יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מגנה את השלטון שלא מגן בצורה נאותה על האזרחים והמשטרה.

"מלחמת חמולות בלוד. נער בן 15 נרצח לאור יום על כביש 6, ברכב המלווה בניידת משטרה. שתי דקות מנתב״ג אין מדינה. אין בטחון. אין משילות. אין חוק וסדר" אמר סער. עוד הוסיף: "בדרום, במרכז ובצפון יש שטחים אקס-טריטוריאליים. החוק והסדר עדיין לא הגיעו לשם. נשק בלתי חוקי נמכר כמו פיצוחים.  נסחר באין מפריע. מחסני נשק בבתים. ילדים ונערים מסתובבים עם נשק. ומה עושה הממשלה? אפס". משם עבר לתקוף באופן ישיר את נתניהו:  "ראש הממשלה מסתפק בהופעת אורח בזום בישיבת הועדה בראשות מנסור עבאס. האזרחים הערבים סובלים. מספר הרציחות שובר שיאים. אבל לנתניהו ולאוחנה יש עיסוקים אחרים.  אין בטחון פנים. אין חוק וסדר". 

סער הציע חלופה משלו לניהול המשבר מול החברה הערבית בישראל: "ממשלת תקווה חדשה בראשותי: תכריז מלחמה על ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. תחוקק את החוק שהצעתי להטלת עונשי מינימום על מחזיקי וסוחרי נשק בלתי חוקי. ותפתח במבצע ענק לאיסוף הנשק הבלתי חוקי". לסיום אמר:  "נחזיר את הריבונות והמשילות לכל שטח מדינת ישראל.  נדאג לשלומם ולביטחונם של כל אזרחי ישראל".