ימינה הצביעה נגד הסגר: "ממשלה מנותקת"

לאחר שתקפו מספר פעמים את היציאה לסגר, במפלתו של בנט מנסים כיוון חדש, תמיכה בסגר אם יקומו שלושה תנאים: חיסון צוותי ההוראה, אישור טייקאווי ממסעדות, אישור פעיולות רפואה משלימה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/12/20 12:21 יג בטבת התשפא

ימינה הצביעה נגד הסגר: "ממשלה מנותקת"
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, תקף אמש (א') את מדיניות הסגרים של ממשלת ישראל, והגדיר את הסגר השלישי כסגר פוליטי. לקראת הכניסה לסגר בשעה 17:00 אמר בנט: "זה לא היה חייב להיות ככה. ממשלת נתניהו והשרים שמו שיקולים פוליטיים מעל המהות. ולכן הגענו לזה. צריך שינוי. צריך להניח בצד את המחלוקות, להשתלט על הקורונה, לשקם את הפרנסה ולאחד את העם". כעת ביומו השני של הסגר בימינה משנים כיוון עם אפשרות לתמיכה בסגר השלישי אך בשלושה תנאים.

לפי הודעת ימינה פורסם כי הם יתמכו בתקנות הסגר רק בהתקיים 3 תנאים:

  1. חיסון מידי (אם צריך לרתום את פיקוד העורף) כבר השבוע של כלל צוותי ההוראה בישראל, כולל הגננות והסייעות, על מנת למנוע הדבקות המוניות במערכת החינוך.  
  2.  אישור טייקאווי למסעדות כדי לאפשר הישרדות כלכלית שלהם לצד צמצום הדבקות. 
  3.  אישור לפעילות רפואה משלימה כולל    פעילות זו היא חיונית עבור רבבות אזרחים.

במידה והתנאים יתקיימו הודיעו בימינה: "נתמוך בתקנות הסגר שיעלו היום להצבעה בועדת חוקה".

בליכוד מתקשים להעביר את הסגר כפי שתכננו, במיוחד לאור החלטה בוועדת חינוך בראשות ח"כ רם שפע, בה הוחלט כי הלימודים יישארו במתכונת הרגילה ולא יצומצמו. בליכוד תקפו: "כחול לבן מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל בכך שהם משבשים את הסגר מסיבות פוליטיות כדי להאריך את הסגר במהלך הבחירות. בזמן שהתחלואה עולה דרמטית והמוטציה מתפשטת בישראל. זה יביא עוד מתים ויאריך את הזמן בו העסקים סגורים". כעת נראה כי בימינה דווקא מראים נכונות חלקית לבוא לקראת הליכוד.