משה פייגלין: "אני מפחד מהחיסון יותר מהנגיף"

יו"ר זהות, משה פייגלין, טוען באולפן כיפה כי ברחבי העולם מנהלים את המשבר בצורה שגויה ומסוכנת: "וירוס שעובר באוויר לא עוצרים עם מסיכה". על האפשרות שיחזור לפוליטיקה יחד עם סער או בנט: "אני לא מזהה איזושהי בשורה, אלה עוד תפוחי אדמה שמסודרים קצת אחרת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/12/20 11:12 כד בכסלו התשפא

משה פייגלין: "אני מפחד מהחיסון יותר מהנגיף"
משה פייגלין באולפן כיפה, צילום: כיפה

חבר הכנסת לשעבר ויו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, הגיע לאולפן כיפה כדי לדבר על פוליטיקה וקורונה. בתחילה התייחס להודעה הדרמטית של גדעון סער של פרישה מהליכוד והקמת מפלגת ימין חדשה שתתחרה בליכוד. פייגלין, פורש ליכוד בעצמו, מתייחס בלגלוג מסוים על המהלך של סער ועל הקמת מפלגת ימין נוספת. "זה בעיקר היה משעשע" אומר בחיוך פייגלין, "זה הזכיר לי את השיר שבכל יום מוגשים תפוחי אדמה, זה עוד תפוח אדמה שמסודר קצת אחרת".

לבד לא עברת את אחוז החסימה, זה לא נראה לך הגיוני דווקא לחבור לסער או לבנט כרשימה אחת?

"אני עוד לא יודע אם אני רץ, כי הנושא טרם הוכרע ובישראל 'אין דבר כזה שאין דבר כזה', כשיכריזו סופית על יציאה לבחירות אקבל החלטה סופית אם זהות תרוץ או לא. אבל אני לא מזהה איזושהי בשורה לא אצל סער ולא אצל בנט, מה ההבדל בינם לבין נתניהו? מצד שני אני לא הולך לכרות את העצים לפני שאני נכנס ליער, כשיכריזו על בחירות אני אשקול באיזו תצורה זהות תרוץ. מה שמעניין אותי זה האם בתוך כל תפוחי האדמה האלו, הקול של מפלגת זהות יבוא לידי ביטוי". 

בנט עולה בסקרים בעקבות ניהול משבר הקורונה של הממשלה, אתה רואה בקורונה הזדמנות גם עבורך?

"בנט לא מרוויח מהקורונה, הוא בעיקר אומר דברים חמורים על הקורונה והוא רק מעצים את הקטסטרופה של מדיניות הממשלה. לבנט אין משהו ספציפי להגיד לגבי הקורונה, הוא מסתמך על יועצים גרועים מאוד, והאסטרטגיה שלו בכללי היא אסון. כל ביצועי הבדיקות לא הועילו בשום דבר ובעיקר עלו למשק הישראלי למעלה מ-20 מיליארד שקלים ואנחנו רק מגדילים את הסכום. בכסף הזה היה ניתן לבנות 10 בתי חולים חדשים, והכל נזרק על המהלך הזה של הבדיקות שהוא חסר משמעות לחלוטין. אני אומר את הדברים על סמך המומחים הגדולים ביותר בעולם. ובנט דחף לקיום הבדיקות יותר ממה שהממשלה דחפה. אז בנט לא הרוויח מהקורונה הוא אסף מהרצפה את שונאי נתניהו, ואת הרווח הזה הוא יצטרך לחלוק עם יתר המפלגות של שונאי נתניהו. העיסוק שלי בקורונה הוא ללא קשר לריצה שלי לפוליטיקה, כי בעולם כולו מתנהל מצעד האיוולת האזרחי לניהול משבר הקורונה".

אז מהו הפתרון שאתה מציע לניהול המשבר?

 "זה לא פתרון שאני מציע, אלא מומחים אמתיים - הכוונה לחמישים אלף חוקרי מגפות ואפידמיולוגים שחתמו על עצומה שאומרת שוירוס שעובר באוויר לא עוצרים עם מסיכה. מה שיש לעשות זה רק לעכב אותו, על ידי הגנה על אוכלוסיות שלהם הוא מסוכן יותר עד שהמגפה עצמה תפוגג. הנגיף פוגע רק ב20% מהאוכלוסייה שרובה היא מבוגרת, את היתר אפשר לשחרר, ואם הם ידבקו הם לא ירגישו בזה למעט יוצאים מן הכלל".

אז אתה מציע את שיטת חיסון העדר?

 "לא. אני לא רוצה להדביק אף אחד בכוונה. צעירי בני ברק לא נדבקו בכוונה, אך משום שהם לא צייתו להנחיות רבים נדבקו, אבל הם לא חשו שום דבר. היום המקום הכי בטוח זה בני ברק, 20% מהאוכלוסייה שם נדבקה אבל אף אחד לא חש בזה וזו כמות מספקת כדי לפתח חיסון טבעי שמגן עליהם ועל יתר האוכלוסייה בעיר, בכך שהם מהווים מחסום אנושי בפני הקורונה. לעשות סגר לא הודף את הנגיף אלא רק משאיר אותו בחוץ, ואז כשיפתחו שוב הוא יכנס. דוגמה מאירופה זו בלגיה מול שבדיה, בלגיה עשתה סגרים רבים ועומדת בראש המדינות עם התחלואה הגבוהה, לעומתה שבדיה שלא עשתה סגרים כלל נמצאת במקום ה-20 וכל זה בלי לסגור כלום והכלכלה נשארה כפי שהיא. אני לא מחפש להדביק אף אחד, אני מציע פתרון שיגן על האוכלוסייה בסיכון ואם הם לא רוצים אותה זכותם, כמו שזכותו של מי שלא בסיכון להחמיר על עצמו את ההנחיות".

מתווה שבו כל אחד יעשה ככל העולה על רוחו יכול להיות כאותי, לא?

"מה שקורה במתווה הנוכחי הוא כאותי, אנחנו עם תלמידים ששנה לא למדו, ועסקים שנסגרו והמומחים מציעים פתרון אחר. הפתרון הוא ליצור עבור האוכלוסייה המבוגרת וזו שבסיכון זמני פעילות נפרדים, אם זה לקנייה במכולת ואם זו הליכה לאירועי תרבות. הרעיון הוא לתת חליפת הגנה על פי גיל ולא אזור טריטוריאלי וכך מגנים על המבוגרים, את היתר תשחרר.  בלי סגרים או מסכות, רק המלצות כיצד נכון לנהוג, רוצה להחמיר על עצמך - זכותך. נער צעיר בן 18 יש יותר סיכוי שיפגע בתאונת דרכים מאשר שיפגע מנגיף הקורונה, בערך כמו הסיכוי שייפגע מברק. על זה העמדנו את כל העולם על הראש? יש מעט מדיניות שפועלות לפי המודל הזה, גם שבדיה אגב פעלה איך שהיא פעלה כי החוק שם לא מאפשר לה לסגור תושבים. יפן אותו דבר, אוכלוסייה המונה 125 מיליון איש, נהרגו מהקורונה בה רק אלפיים, פחות מישראל. זה כמו בבגדי המלך החדשים אף אחד לא מודה שהמלך עירום, אז תקשיבו לילד הקטן, שהם המומחים, שקוראים שהמלך הוא עירום".

אתה עצמך באוכלוסיית סיכון, אחרי שתרמת כליה לאחרונה, אתה מוכן לקבל על עצמך את ההחמרות שאתה מציע? ותעדיף לחכות ולא להתחסן?

"אני מפחד מהחיסון יותר מהנגיף. זכותי להחליט אם אני רוצה לקחת את החיסון או לא, גם כשאני בן 58 ותרמתי כליה. אין לי שום כוונה לקחת את החיסון הזה. איני מתנגד עקרונית לחיסונים, הם קידמו את הרפואה ואת האנושות. אך החיסון הספציפי הזה  פותח בלחץ לא נורמלי ופוליטי, ולא מחשבון רפואי בלבד. 50% מהצוות הרפואי בשיבא הודיע כי הוא לא יתחסן. לפתח חיסון לוקח ברך כלל עשר שנים, וגם את חיסון החצבת שהיה המהיר ביותר לקח ארבע שנים,  דלגו כאן על חלקי בטיחות קריטיים, ואין לדעת מה יהיו תופעות הלוואי מהחיסון החדש שפיתחו.  לכן אני מעדיף את סכנת הקורונה מאשר את סכנת החיסון".