המרד מתרחב: ח"כית נוספת מכחול לבן תצביע נגד הפשרה

מיכל קוטלר וונש מצטרפת לאסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע, ותצביע נגד הצעת החוק לדחיית מועד העברת התקציב. בקואליציה צפויים להתקשות מאוד בהשגת הרוב להעברת החוק במליאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 13:18 ו בטבת התשפא

המרד מתרחב: ח"כית נוספת מכחול לבן תצביע נגד הפשרה
ח"כ מיכל קוטלר וונש, צילום: לירן שמש, Cc-by-sa-3.0, ויקיפדיה

המרד בכחול לבן מתרחב. ח"כ מיכל קוטלר-וונש הודיעה היום (ב') כי תצביע נגד, או לפחות תיעדר, מההצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד העברת תקציב המדינה בשבועיים, כפי שמבקשים בליכוד ובכחול לבן, במטרה למצות את המו"מ על המשך קיום הממשלה.

"מונעת מאחריות לאזרחי מדינת ישראל, תמכתי בממשלת האחדות", כתבה קוטלר-וונש. "אותה אחריות מחייבת כעת לשקול את האפשרות הגרועה של בחירות, אל מול מציאות בלתי נסבלת של ממשלה בלתי מתפקדת, שמפוררת בפעולותיה את כללי המשחק, לרבות שימוש לרעה בחוקי יסוד". היא הוסיפה כי "הגיע העת לחזור לריבון בדמוקרטיה ולבקש את הכרעתו".

קוטלר-וונש מצטרפת לשלושה ח"כים נוספים מכחול לבן, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע, שיתנגדו או ייעדרו מההצבעה על הצעת החוק. על הנייר לקואליציה עדיין יש רוב בהצבעה, אך הוא שברירי מאוד, וחלק מהח"כים שוהים בבידוד, דבר שיקשה מאוד על העברת החוק ברוב של 61 ח"כים, הדרוש לשם דחיית מועד התקציב.

החישוב של הח"כים התומכים נעשה בצורה הבאה: 

  • הליכוד - 36 ח"כים, פחות ח"כ יפעת שאשא-ביטון שתצביע נגד, ודוד ביטן שמאושפז עם קורונה = 34
  • כחול לבן - 14, פחות הילה שי-וזאן שנדבקה בקורונה, וארבעת המורדים = 9
  • יהדות התורה - 7, פחות ח"כ יעקב אשר שנדבק בקורונה - 6
  • ש"ס - 9
  • העבודה - 2
  • רפי פרץ - 1
  • אורלי לוי-אבקסיס - 1

סך הכל ח"כים שצפויים, נכון לעכשיו, לתמוך בחוק -  62. וכאמור, בהתחשב בכך שחלקם נמצאים בבידוד, יהיה קשה מאוד לקואליציה להעביר את החוק במליאת הכנסת, במיוחד כשהוא צריך לעבור עד מחר (שלישי) לפני חצות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, תקף את הח"כים שהודיעו כי יצביעו נגד ואמר כי "‏המורדים בכחול לבן מוכנים לקחת את ישראל לבחירות בשיאו של משבר בריאותי רק כדי לפגוע בנתניהו אישית. כנראה שגם הסכמי השלום, מיליוני החיסונים שמגיעים הנה שבע"ה יוציאו אותנו מהמגיפה, שנים של הובלה ביטחונית נבונה וכינון יחסים בינלאומיים חסרי תקדים ברחבי העולם, לא עוזרים להם להחליט נכון".