נתניהו וגנץ הסכימו: המועד האחרון להעברת התקציב יידחה בשבועיים

יומיים לפני תאריך היעד לפיזור הכנסת, ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו שהמועד לאישור התקציב יידחה בשבועיים. אם עד 5 בינואר לא יושגו הסכמות על העברתו שיאפשרו את המשך כהונת הממשלה - בחירות ב-23 במרץ. ליברמן הגיב: "גנץ - סמרטוט רב פעמי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/12/20 22:37 ה בטבת התשפא

נתניהו וגנץ הסכימו: המועד האחרון להעברת התקציב יידחה בשבועיים
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שתי יממות לפני שהכנסת ה-23 היתה מתפזרת באופן אוטומטי, בנימין נתניהו ובני גנץ הגיעו הערב (א') להסכמה חדשה שצפויה להאריך את ימיה של הכנסת בשבועיים נוספים.

ראש הממשלה ושר הביטחון הסכימו כי על דחיית מועד אישור תקציב המדינה בשבועיים, עד 5 בינואר - ואם הוא לא יעבור עד אז, ישראל תצא לבחירות ב-23 במרץ. בהודעת כחול לבן נכתב: "מחר תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31.12.20 ולשנת 2021 עד לתאריך 5.1.21. לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23.3.21".

בכחול לבן אומרים הערב כי הם יתחילו בקידום תהליך ובמקביל ימצו את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, "עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".

שוב, גם הערב, בכחול לבן בחרו לאיים: "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

ח"כ אביגדור ליברמן הגיב להודעת כחול לבן: "גנץ - סמרטוט רב פעמי. ככה זה כשהכיסא לפני הכל".