מנכ"לית ועדת הבחירות על חוק הפשרה: "יש סכנה לקיום בחירות באופן תקין"

אורלי עדס הסבירה בדיון בוועדת הכנסת כי החוק שרוצים בליכוד ובכחול לבן להעביר במטרה לדחות את מועד העברת התקציב, אך לקיים את הבחירות - אם לא תושג פשרה - בכל מקרה ב-23.3, דבר שיפגע מאוד בעבודת הכנת הבחירות לכנסת ה-24

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/12/20 12:54 ו בטבת התשפא

מנכ"לית ועדת הבחירות על חוק הפשרה: "יש סכנה לקיום בחירות באופן תקין"
בחירות, צילום: פלאש 90

הכאוס הפוליטי נמשך, ובוועדת הבחירות מבהירים כי חוק הפשרה שמבקשים להעביר בליכוד ובכחול לבן, שנועדה לדחות את מועד העברת התקציב בשבועיים, במטרה לנסות להגיע לפשרה ולהסכם על המשך כהונת הממשלה, יפגע אנושות ביכולת להתכונן לבחירות, אותן מבקש החוק להשאיר בתאריך ה-23.3.

נתניהו וגנץ הסכימו: המועד האחרון להעברת התקציב יידחה בשבועיים

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אמרה היום (ב') בדיון בוועדת הכנסת על חוק הפשרה, כי המשמעות של בחירות אם יעבור החוק, הוא שבועיים פחות של הכנה לקראת מערכת הבחירות, שצפויה להיות המורכבת ביותר אי פעם, בשל מגפת הקורונה.

"אני אומר דברים שאיני נוהגת לומר", אמרה עדס. "עמדנו באתגרים, אולם הצעת החוק מכניסה אותנו להקפאה עד 5 בינואר. אם אכן ייערכו בחירות, יהיו לנו 76 ימים למערכת בחירות הכי מורכבת שהייתה לנו אי פעם.
זה אינו זמן מעשי. זו לא יכולת מקצועית אלא זה בלתי אפשרי. אם לא נתחיל לעבוד מידית ולא יהיו לנו 90 ימי עבודה, יש סכנה לקיום הבחירות כהלכה כפי שאנחנו מצפים".

לדבריה, "אנחנו לא מבקשים להיות בשיקולים של מועדי הבחירות. אולם, ככל שתחוקקו את החוק, תוסיפו סעיפים שיאפשרו לנו להתחיל בהיערכות מידית ולא להמתין לראות מה יתפתח. הכוונה להיערכות וקבלת מקדמות של 60 מיליון ש"ח שיאפשר לנו לצאת למכרזים".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיב לדברים ואמר כי "אנחנו חייבים לתת מענה לדבריה של מנכ"לית ועדת הבחירות". מ"מ יועמ"ש הכנסת, עו"ד שגית אפק, אמרה כי "תקציב ועדת הבחירות צריך להגיע לאישור ועדת הכספים. אני מציעה שוועדת הבחירות תגיש לוועדת הכספים תקציב לאישור. ועדת הכנסת לא מוסמכת לאשר תקציב לוועדת הבחירות". 

ח"כ יצחק פינדרוס, שהחליף בדיון את יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג, שנמצא בבידוד, אמר למנכ"לית ועדת הבחירות: "תתכנסו בדחיפות ותכינו הצעת תקציב. מירב הסיכויים שהבחירות ייערכו בתאריך 23 במרץ 2021".