"כחול לבן פועלים באופן של התאבדות פוליטית"

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אומר כי הדבר הנכון הוא שניסנקורן לא יהיה שר משפטים, אך בכחול לבן מתעקשים על כך. לדבריו, "אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש ללכת לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 07:52 ו בטבת התשפא

"כחול לבן פועלים באופן של התאבדות פוליטית"
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, צילום: כיפה

לקראת פשרה בין הליכוד וכחול לבן. שתי הסיעות הודיעו אמש (א') כי המועד האחרון להעברת תקציב המדינה יידחה בשבועיים, כדי למנוע את פיזור הכנסת המיידי ולאפשר זמן להגיע לפשרות על המשך קיום הממשלה הנוכחית, ולא ללכת לבחירות.

נתניהו וגנץ הסכימו: המועד האחרון להעברת התקציב יידחה בשבועיים

דקות לאחר ההודעה צייץ החשבון הרשמי של הליכוד כי "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל״ממשלה בתוך ממשלה״ - הוא חי בסרט". דבר שמעורר ספקות לגבי רצינות הליכוד להתקדם לפשרה, אם למישהו עוד נשארה אמונה ברצונו של נתניהו בכך.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אומר הבוקר כי דחיית פיזור הכנסת היא הדבר הנכון, אך כחול לבן פועלים באופן שאינו מודע לעצמו: "הדבר הנכון הוא שנדחה היום את פיזור הכנסת, כדי שיהיה לנו מספיק זמן להמשיך לנהל את המו"מ. כמו למשל איך הממשלה הזו ממשיכה לתפקד כממשלה יציבה, ולא כממשלה בתוך ממשלה כפי שראינו בחודשים האחרונים", אמר יו"ר הקואליציה בראיון לכאן חדשות.


(מיקי זוהר בראיון לכיפה)

לדבריו, המכשול העיקרי הוא הישארותו של אבי ניסנקורן בתפקיד שר המשפטים: "אנחנו מנסים לנטרל את הקשיים, ניסנקורן יכול לעשות תפקיד אחר אבל כחול לבן מתעקשת שהוא יישאר שר משפטים - לכן הצענו למשל שנעשה את המינויים בשיתוף פעולה ולא באופן חד-צדדי. מצב שיאפשר לשני הצדדים להיות בשליטה.
הדבר הנכון לעשות הוא שאבי ניסנקורן לא יהיה שר משפטים יותר כי זה ברור שזה יזיק ליכולת שלנו לייצב את הקואליציה, אבל מה בכחול לבן אומרים - 'תמות נפשי עם פלישתים".

על האפשרות בכל זאת להליכה לבחירות אמר זוהר כי "אני לא רוצה לדבר על משוואות פוליטיות למי יהיה רוב, כי אני חושב שצריך למנוע את הבחירות. אבל בכחול לבן לצערי לא מודעים לעצמם - הם פועלים באופן של התאבדות פוליטית. אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש ללכת לבחירות".