חוק השיוויון אושר לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת

נוסח החוק שאושר בוועדה הוא : "כל אזרח שווה בפני החוק; אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע ומין, או מכל טעם דומה אחר". ח"כ קרעי בתגובה: "לא ניתן יד למחיקת הלאום היהודי ולא נוסיף לבג"ץ כוח בלתי מוגבל"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 15:54 ב בטבת התשפא

חוק השיוויון אושר לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת
יוזם החוק ח"כ איתן גינזבורג, צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ניצחון נוסף לכחול לבן: ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, את נוסח התיקון לזכות לשוויון בתוך הצעת החוק "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו". במסגרת החוק יש התייחסות לכבוד האדם וחירותו, את הזכות לשוויון ואיסור על אפליה. את הצעת חוק השוויון שהגישו חברי הכנסת מכחול לבן, איתן גינזבורג, מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה ותהלה פרידמן. הנוסח שאושר להצבעה במליאה הוא: "כל אזרח שווה בפני החוק; אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע ומין, או מכל טעם דומה אחר".

על ההצלחה הנוספת בהעברת החוק, בניגוד לעמדת יתר הקואליציה הביאה ביקורת חריפה מצדו של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד: "כחול לבן אישרו לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת את החוק נגד מדינת ישראל שנקרא בפיהם "חוק השוויון". לא השתתפנו במשחק הפופוליסטי המכוער שלהם". עוד הוסיף קרעי: "לא ניתן יד למחיקת הלאום היהודי ולא נוסיף לבג"צ כוח בלתי מוגבל. במליאה לימין יש רוב ונפיל זאת בעז"ה בגיוס מלא. הבושה תירשם על שם כחול לבן לדראון עולם".

כזכור, לפני שבוע מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק השוויון, וכעת לאחר אישור הוועדה הוא יעלה למליאה לקריאה ראשונה. מגיש הצעת החוק, ח"כ איתן גינזבורג, אמר לאחר ההצבעה: "רגע חשוב לכל מי שערכי השוויון והדמוקרטיה הם בבסיס הערכים שלו. הגיע הזמן שספר החוקים של מדינת ישראל יגיד סוף סוף- כן לשוויון, לא להפלייה. אמנם זו רק תחילת הדרך, והיא לא תהיה פשוטה, אבל אני מתכוון לעשות מה שניתן כדי שהליך החקיקה יתקדם עוד בכנסת הזאת" ההצעה, כזכור, עברה ברוב דחוק של 56 חברי כנסת מול 54. ההצעה עברה בקולות כחול לבן, ישראל ביתנו, יש עתיד, העבודה והרשימה המשותפת נגד הליכוד, ימינה, דרך ארץ והחרדים.