בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל רק לא ביבי"

יו"ר ימינה, שנחשב לאחד הנפגעים העיקריים מהקמת המפלגה של גדעון סער, תקף אותו מעל דוכן מליאת הכנסת ואמר כי "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/20 14:01 כג בכסלו התשפא

בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל רק לא ביבי"
בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, התייחס היום (ד') לראשונה, ברמז בלבד, להקמת מפלגתו החדשה של גדעון סער, ותקף את המהלך.

בנט, שנחשב כאחד הנפגעים העיקריים מהמהלך של סער, אמר בנאום במליאת הכנסת כי "מדינת ישראל נכנסה לאובססיה, המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לאובססיה מטורללת של כן ביבי לא ביבי, כאילו חזות מדינת ישראל זה כן ביבי לא ביבי. כל היום שואלים את השאלה הזאת, אין ראיון שלא מדברים על זה, ואני רוצה לומר לכם שלא באתי לפוליטיקה בשביל רק ביבי או רק לא ביבי". 

עוד אמר בנט כי "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או לא רק ביבי. באתי לפוליטיקה כשליחות לקדם את האידיאליים שלי לדאוג לעם שלי שכואב איזה נתק יש בין השדה הפוליטי והתקשורתי לבין העם בחוץ שסובל. בעת הזאת, כולם – כל הפוליטיקאים, תניחו בצד את המריבות ואת הוויכוח של רק ביבי ורק לא ביבי".

על פי סקר מנדטים שפורסם הבוקר ברדיו 103FM, מפלגתו החדשה של סער זוכה ל-17 מנדטים, מתוכם ארבעה שעוברים ישירות מ'ימינה', שיורדת בסקר ל-19 מנדטים. על פי הפרשנות הרווחת, כדי להתמודד עם מפלגתו של סער, בנט ייאלץ לחדד מסרים ימניים, אותם הוא מעוניין להצניע, לכאורה, כדי למשוך מצביעי מרכז המאוכזבים מכחול לבן, דבר שיבריח אותם בחזרה למרכז.