ח"כ מרב מיכאלי תעלה את החוק שיאפשר ללהט"בים לאמץ ילדים

"ההגדרה המפלה "איש ואשתו" מונעת מבנות ובני אדם, בין אם יחידה או יחיד, זוג שלא נישא ברבנות או זוגות מאותו מין, את הזכות הכל כך בסיסית לאמץ ילדות וילדים", אמרה מיכאלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/20 19:48 כב בכסלו התשפא

ח"כ מרב מיכאלי תעלה את החוק שיאפשר ללהט"בים לאמץ ילדים
ח"כ מיכאלי, צילום: Miriam Alster/FLASH90

חברת הכנסת מרב מיכאלי תעלה מחר להצבעה את התיקון להצעת חוק האימוץ. מיכאלי אמרה היום (ג') כי "עשרות ילדות וילדים מחכים לבית ולא מקבלים אותו, כי החוק במדינת ישראל לא מאפשר אימוץ למי שלא עונה להגדרה המיושנת של "איש ואשתו". חוק האימוץ הישראלי ישן ומיושן, לא עודכן מאז שמשפחה הייתה - אבא מרוויח כסף, אמא עקרת בית והילדות והילדים לא מתחצפים למבוגרים. אבל החיים, לשמחתנו, השתנו מאד וגם החוק המפלה הזה הגיע זמנו להשתנות".

לדבריה, "את הדברים האלה אמרתי לפני 4 שנים בנוגע לאותו חוק בדיוק. דבר לא השתנה. המדיניות אותה מדיניות, הממשלה אותה ממשלה, וההפליה אותה הפליה. מחר תעלה, שוב, להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק שמטרתה לשנות את ההגדרה בחוק כך שכשירות הורית תהיה הקריטריון היחידי ביכולת לאמץ". 

 


(ח"כ מרב מיכאלי)

ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "ההגדרה המפלה "איש ואשתו" מונעת מבנות ובני אדם, בין אם יחידה או יחיד, זוג שלא נישא ברבנות או זוגות מאותו מין, את הזכות הכל כך בסיסית לאמץ ילדות וילדים אשר זקוקים באופן מהותי למסגרת הורית בטוחה, יציבה ומכילה שאינה מותנית בנטייה מינית או הרכב משפחתי. 

הדבר חמור פי כמה כאשר אנחנו יודעות ויודעים שכבר שנים הדבר הכל כך מובן מאליו הזה תקוע בגלל שיקולים פוליטיים ויתרה מכך, כששני שרים בממשלת נתניהו הכושלת, אמיר אוחנה ואיציק שמולי, התחייבו בעבר לתקן את החוק ולקדם את המהלך, אך דבר לא נעשה מאז. 

"אני מקווה שחברות וחברי הכנסת יוכיחו שההבטחות שלהןם לא נועדו רק לקמפיין ושבאמת אכפת להןם גם מהילדות והילדים וגם מההורים הפוטנציאליים, ויצביעו בעד". סיימה מיכאלי.