דרמה פוליטית: גדעון סער צפוי לפרוש מהליכוד

יו"ר ישראל ביתנו טוען כי מי שנחשב ליריבו של נתניהו בליכוד יפרוש מהמפלגה לקראת הבחירות הקרובות וירוץ במסגרת נפרדת, על בסיס 'דרך ארץ'. דקות אחרי פרסום הדברים הודיע סער כי ימסור הודעה לתקשורת ב-20:15

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/20 17:43 כב בכסלו התשפא

דרמה פוליטית: גדעון סער צפוי לפרוש מהליכוד
בדרך החוצה מהליכוד? סער, צילום: פלאש 90. אהרון קרון

דרמה פוליטית: ח"כ גדעון סער צפוי לפרוש מהליכוד ולהכריז על הקמת מפלגה חדשה. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מעריך הערב (ג') לרדיו 103FM כי בבחירות הקרובות נראה מפלגת ימין חדשה, על בסיס השלד של מפלגת 'דרך ארץ', ובראשה יתמודד ח"כ גדעון סער.

דקות לאחר פרסום הראיון עם ליברמן, הודיעה לשכתו של סער כי הוא ימסור הודעה לתקשורת הערב בשעה 20:15. במערכת הפוליטית מעריכים כי הוא אכן בדרכו להודיע על פרישה מהליכוד.

"גדעון סער קיבל החלטה לעזוב את הליכוד ולרוץ במפלגה נפרדת", אמר ליברמן. "על בסיס 'דרך ארץ' של הנדל והאוזר. ייתכן ש-3-4 ח"כים מהליכוד יצטרפו אליו", העריך. לדבריו, "במערכת הבחירות הקרובה יהיה פיצול גם בימין גם במרכז וגם בשמאל. ברגע שגדעון סער תוך שבוע תוקף פעמיים את נתניהו, ברור שהוא לא הולך להתמודד בבחירות הפנימיות בליכוד, זה סימן שהוא קיבל החלטה, מי שמכיר את היחסים שלו עם צביקה האוזר, גדעון סער הוא ירוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת דרך ארץ, של האזור והנדל. יכול להיות שח"כים מהליכוד יצטרפו אליו, ברור שסער אחרי ההחלטה". 

על פי ההערכות, המפלגה שתקום תהיה מפלגת ימין שתודיע כי לא תיכנס לממשלה עם נתניהו. ייתכן כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, יחבור לסער. שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לרוץ במפלגה המדוברת הם יפעת שאשא-ביטון וכמובן יועז הנדל וצבי האוזר.

"מנסור עבאס סגר עסקה עם נתניהו"

עוד אמר ליברמן כי ראש הממשלה נתניהו סגר עסקה עם יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, לפיה הוא יעניק לנתניהו רשת ביטחון אחרי הבחירות, במקרה ולא תקום ממשלה. ליברמן אמר כי "נתניהו סגור ונעול עם מנסור עבאס מהתנועה האסלאמית, שייתן לו רשת ביטחון פוליטית. אם הוא יגיע שוב ל-59 או 60 מנדטים, הוא יקים ממשלת מיעוט עם תמיכה של רע"מ מבחוץ".

יש לציין כי על פי תקנון רע"מ, מנסור עבאס מסיים את תפקידו כיו"ר המפלגה אם אכן ייערכו בחירות, מאחר שהוא כבר כיהן בשלוש כנסות.

בנוסף, ההערכה במערכת הפוליטית היא כי ברשימה המשותפת יסרבו לרוץ עם רע"מ בבחירות הקרובות אם עבאס יעמוד בראשה, בשל התקרבותו לנתניהו ולליכוד בתקופה האחרונה ולהתבטאויותיו בנושא, כך שההערכה שיהיו לו מנדטים להעניק לנתניהו בכנסת הבאה נראית כרגע רחוקה מהמציאות.