גנץ לפני ישיבת הקבינט: "מי שהופך את החיסונים ליח"צ מסכן את הציבור"

שר הביטחון התייחס גם הוא למצב התחלואה רגע לפני בוא החיסונים: "חייבים לזכור שאנחנו במלחמה על חיי אדם, היא תימשך והיא לא תיפתר מהר". על המתיחות מול נתניהו: "בהעדר תקציב, הוא ימשיך להוביל אותנו לבחירות רק משיקולי גמישות אישיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/20 16:15 כא בכסלו התשפא

גנץ לפני ישיבת הקבינט: "מי שהופך את החיסונים ליח"צ מסכן את הציבור"
גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, צילום: צילום מסך

סיעת כחול לבן התכנסה היום (ב') לפני ישיבת קבינט הקורונה על מנת לדון במצב התחלואה העולה רגע לפני בוא החיסונים לישראל. ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר בפתח הישיבה: "בואו נסתכל על המציאות בעיניים ונאמר: החסונים אכן בדרך אבל הדרך הזו היא מאוד מאוד ארוכה".  לפי גנץ במקרה הטוב ייקחו שבועות עד שיגיעו לכאן החיסונים הראשונים, "ראשוני המתחסנים יצטרכו להמתין שבועות בין חיסון לחיסון ובסופו של דבר רק מחודש מרץ".

נתניהו: "עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים"

גנץ מזהיר מאדישות על שמירת ההנחיות בשל קניית החיסונים: "אנחנו לא בקמפיין חיסונים ומי שהופך את החיסונים ליח"צ טועה ומטעה, מסכן את הציבור בכך שלא ידע את האמת השלמה ועלול חלילה להקפיד פחות על ההוראות המתבקשות". עוד הוסיף: "חייבים לזכור שאנחנו במלחמה על חיי אדם, היא תימשך והיא לא תיפתר מהר ותשעה מיליון או עשרה מיליון או 12 מיליון חיסונים, ייקח להם זמן להגיע ולהיות אפקטיביים".

לסיכום אמר: "אזרחי ישראל חייבים לדעת שאנחנו במלחמה בכמה זירות, מלחמה בקורונה, מלחמה בשמירה על הביטחון בכל אחת מזירות הפעולה שלנו". משם עבר לתקוף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו" זה כולל שמירה על טובת האזרחים גם מפני פוליטיקה לא ראויה שמעדיפה הישרדות אישית מאשר תקציב. בהעדר תקציב, רה"מ ימשיך להוביל אותנו לבחירות יקרות רק משום שיקולי גמישות אישיים".  גנץ מבטיח עוד עשייה פרלמנטרית שעלולה להיות חוצץ מול הליכוד: "עד שהכנסת תפוזר נמשיך להוביל הצעות חוק שאנחנו מאמינים שיעשו טוב לציבור. חוק השוויון שיבטיח שכל האזרחים שווים בפני המדינה. נמשיך לקדם את חוק הפונדקאות. נעשה הכל כדי להשלים את ההליך והחוק שיסייע לאלפי זוגות צעירים שביטלו את החתונות בגלל הקורונה ולא קיבלו החזר כספי".