עמית סגל: גורמים חרד"ליים מתכננים הקמת מפלגה חדשה

גורמים חרד"ליים מתכננים את הקמתה של מפלגה חדשה, שמטרתה לאגף את בנט ו'ימינה' מימין, ולמשוך קולות מהציבור הדתי-שמרני

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/20 12:38 יח בכסלו התשפא

עמית סגל: גורמים חרד"ליים מתכננים הקמת מפלגה חדשה
שובה של מפלגת נעם?, צילום: מפלגת נעם

האם גם בבחירות הקרובות תרוץ מפלגה המזוהה עם הזרם החרד"לי, והפעם גם תתמודד בקלפי? אחרי ההופעות של "איחוד מפלגות הימין" בבחירות הראשונה, מפלגת 'נעם' בבחירות השניות, שברגע האחרון הודיעה כי לא תתמודד, ועוצמה יהודית בבחירות השניות והשלישיות, פרשן חדשות 12 עמית סגל מדווח היום (ו') כי "גורמים חרד"ליים" מתכננים הקמת מפלגה גם בבחירות הללו.

על פי הדיווח, מטרתה של המפלגה תהיה לאגף את בנט מימין, ולמשוך קולות מ'ימינה'. הדיווח מגיע בהמשך לדיווח בערוץ 20 אמש, בו נאמר כי שורת רבנים, בראשם הרב דוד חי הכהן, קוראים לאיחוד של המפלגות הדתיות-שמרניות - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ו'נעם'.


(הרב צבי טאו בכנס מפלגת 'נעם', בחורף שעבר)

בנוסף, נאמר בידיעה כי באיחוד הלאומי לא אהבו, בלשון המעטה, את התבטאותו אמש של ח"כ מתן כהנא, כפי שצוטטה ב'כאן', לפיה אמר כי ימינה מוכנה לשתף פעולה גם עם מרצ. על פי הדיווח אמר ח"כ סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, כי "הדבר לא יקרה כל עוד אני בימינה. לא מרצ ולא לפיד אופציות אצלי".

הרב דוד חי הכהן אמר לערוץ 20 כי "אני לא נגד אף אחד ואני לא מארגן את האירוע, אני בעד הקמת רשימה שתייצג נאמנה את הציבור הדתי לאומי, זהו צורך חשוב. ימינה כרגע לא כזאת".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "מדינת ישראל במצב חירום. מיליון אזרחים מובטלים. המדינה דוהרת לקראת גל שלישי. הפלגנות והשנאה הפנימית מזכירה את שלהי ימי בית שני.ימינה בראשות נפתלי בנט תאחד את עם ישראל, תילחם בקורונה, ותשקם את פרנסת האזרחים. כל הכוחות הציוניים הטובים מוזמנים לתת כתף למאמץ הצלה זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן