מיקי זוהר: "נקיים את הרוטציה אם כחול לבן תעמוד בהסכמים"

יו"ר הקואליציה הודף את הטענות על כך שנתניהו והליכוד הפרו הסכמים: "אנחנו לא עובדים אצל בני גנץ, אנחנו עובדים אצל אזרחי ישראל. אנחנו רוצים שהממשלה הזו תתקיים, בכדי שנוכל להמשיך ולטפל במשבר הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/20 11:22 יח בכסלו התשפא

מיקי זוהר: "נקיים את הרוטציה אם כחול לבן תעמוד בהסכמים"
מיקי זוהר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הבחירות כבר נראות באופק, הכנסת העבירה הצעת חוק על התפזרותה בקריאה טרומית, אבל יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר עדיין מאמין שהממשלה יכולה להחזיק מעמד. בראיון הבוקר (ו') לרדיו 103FM אמר זוהר כי "אם וכאשר כחול לבן לא יפרו את ההסכם אז כן, אנחנו נקיים את ההסכם שכולל בתוכו גם את הרוטציה".

אנחנו מסתכלים ורואים את ההסכם הקואליציוני שבנימין נתניהו לא רוצה לקיים.
"אני חושב שזה לא הגיוני מה שאתם אומרים, כי לי כל מה שנתניהו הבטיח הוא קיים".

כנראה שאתה יוצא דופן במדינה.
"אני יכול להגיד לך על הרבה מאוד אנשים שמקבלים את מה שנתניהו הבטיח להם. בעניין ההסכם אני יכול להגיד שכולנו מקיימים את ההסכם ומי שלא מקיים את ההסכם זו מפלגת כחול לבן". 

אז הסכם הרוטציה יקוים ובנימין נתניהו יפנה את הכיסא שלו?
"אך ורק אם כחול לבן יקיימו את החלק שלהם. בינתיים, הם הפרו את ההסכם הקואליציוני בהצבעות שלהם בכנסת. הם הקימו ועדה לבחינת סיפור הצוללות, והקימו ועדה לבחירת פרקליט המדינה, זאת בניגוד להסכם הקואליציוני. אז תגידו לי איפה הם לא הפרו את ההסכם? אתם יכולים לומר מה שתרצו, האמת היא שונה לחלוטין. אהוד אולמרט אינו ראשי ואינו זכאי להגיד את הדברים האלה אחרי שהוא הורשע בפלילים. הדבר שאותי מעניין הוא שאנחנו רוצים לקיים את ההסכם, ומי שלא רוצה זה כחול לבן כי הם מפרים אותו פעם אחר פעם". 

אתם התחייבתם להעביר את התקציב, לא?
"תשמע, אנחנו לא יכולים להעביר את שני התקציבים עכשיו. את תקציב 2021 אפשר להעביר בממשלה באופן מידי, ואז להביא את תקציב 2020 לכנסת ואז עד חודש פברואר לסיים אותו. אני רוצה להזכיר שתקציב 2021 אמור להיות התקציב שיוציא את מדינת ישראל מהמשבר. אנחנו לא עובדים אצל בני גנץ, אנחנו עובדים אצל אזרחי ישראל. אנחנו רוצים שהממשלה הזו תתקיים, בכדי שנוכל להמשיך ולטפל במשבר הקורונה. בסוף כל מה שעומד לנגד עינינו זה הטיפול במשבר הזה".

ממה שאנחנו רואים אתם עושים הכל בכדי להוביל אותנו לבחירות.
"ההפך הוא הנכון".

אתם לא מוותרים. תגיד, אתה מוכן להגיד שתקיימו את הסכם הרוטציה?
"אם וכאשר כחול לבן לא יפרו את ההסכם אז כן, אנחנו נקיים את ההסכם שכולל בתוכו גם את הרוטציה. הציבור בבית חכם והוא לא מתרשם מהתעמולה בתקשורת שמציגה אותנו באור אפל כאילו אנחנו לא מקיימים את ההסכם, ופוגעים בבני גנץ, אבל זה לא יעזור. תשמע, זה לא חד צדדי. אני חוזר ואומר בכדי שדברי לא יוצאו מהקשרם: הליכוד יקיים את ההסכם אם כחול לבן יעשו זאת, זה נורא פשוט. הם צריכים לבטל את תהליך מינוי הפרקליט, ועדת הבדיקה לצוללות, למנוע את פיזור הכנסת, ולעשות את הפעולות הנדרשות בכדי לייצר חיבור ולא ריחוק ומאבקים יום יומיים מעל גלי האתר. את כל זה הם צריכים לעשות בכדי שזה יהיה הסכם שלם ואמיתי ואמין, ולא פייק הסכם. מהלך כזה מבחינתם זו פריצת דרך, אבל כל עוד הם לא עושים פעולות שמראות אחרת זה לא יקרה. אי אפשר לייצר שותפות כשצד אחד תוקף את הצד השני כל היום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן