התגובות לגנץ | מיקי זוהר: "גנץ התחיל את קמפיין הבחירות". לפיד: "מברך את גנץ"

בליכוד תקפו את גנץ וכחול לבן: "נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה". ניצן הורוביץ: "לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/20 20:26 טו בכסלו התשפא

התגובות לגנץ | מיקי זוהר: "גנץ התחיל את קמפיין הבחירות". לפיד: "מברך את גנץ"
נתניהו עם חברי הליכוד. הבחירות בדרך?, צילום: שרון רביבו

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הגיב לנאומו של שר הביטחון גנץ הערב (ג'), ואמרי כי "‏נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה.
בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

דרמה פוליטית | גנץ הודיע: "כחול לבן תתמוך בפיזור הכנסת"

חברו לסיעה, ח"כ ניר ברקת, הצטרף לדברים ואמר כי "גנץ פירק הערב את השותפות בממשלה. כעת הליכוד חייב לקחת את ההובלה כדי להפסיק את השיתוק שנכנסנו אליו, לשנות כיוון במלחמה בקורונה ולהציל את הפרנסה של מאות אלפי אזרחים.
חייבים להביא להכרעה ברורה בבחירות ו-40 מנדטים לליכוד - רק כך נביא יציבות שלטונית לישראל".


(קריאת נתניהו לגנץ, לפני ההכרזה על התמיכה בפיזור הכנסת)

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך". 

לפיד הוסיף: "חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה. ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעילה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הקטנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. 
יש עתיד תל״ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה".

יו"ר מפלגת תל"ם, ח"כ משה יעלון, הגיב: "בני, האזנתי לדבריך. הממשלה הזו איבדה את דרכה מיום הקמתה. היא נולדה בחטא והכשירה כהונת נאשם בפלילים. כעת צריך לפרק את הממשלה ומיד, לכונן ממשלת מעבר לתקופה קצובה ולהחזיר את ישראל למסלול. בחירות זו ברירת מחדל אחרונה. ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית. זו חובתך!"

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, תקף את גנץ: "רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו. יש לקוות כי הלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים".

יו"ר ישראל ביתנו ליברמן צייץ בטוויטר: "בוקר טוב אליהו". בישראל ביתנו הגיבו ואמרו: "מדינת ישראל צריכה הנהגה אמיתית. כזאת שלא מזגזגת ומתפתה לכיסאות. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תדאג שזה יקרה".