"נטיל סגר לילי בחגי דצמבר"

סגן שר הבריאות יואב קיש הצהיר כי משרד הבריאות ישתמש בכלי שנכשל במדינות אירופה כדי לנסות ולהילחם בהתפשטות התחלואה במהלך חנוכה והחגים הנוצריים: "אנחנו חושבים שהוא נכון דווקא לתקופת החגים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/20 16:43 טו בכסלו התשפא

"נטיל סגר לילי בחגי דצמבר"
סגר לילי? מחסום מהסגר הראשון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

סגר לילי בחנוכה? סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס היום (ג') בראיון ל-N12 לעלייה בתחלואת הקורונה בישראל, והביע דאגה מהאפשרות שהתחלואה תזנק עוד יותר בתקופת החגים הקרובה, אז נוהגים רבים לצאת ולבלות.

פרופ' נחמן אש: "אנחנו במצב חירום - יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

בהמשך לאזהרת ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, באשר להתפשטות התחלואה ולתחושה בציבור כי "הקורונה הלכה", אומר סגן שר הבריאות כי הוא מסכים עם פרופ' אש, ופירט את הצעדים שבכוונת משרדו לנקוט.

“אני מסכים עם הניתוח של הפרויקטור במאה אחוז", אמר קיש. "יש עלייה במספר הנדבקים שנובעת גם מעלייה בבדיקות אבל גם מאחוז המאומתים. החשש שלי מהציבור זה לא השאננות, אלא דווקא יותר השחיקה והעייפות והשמיעה על החיסונים. זה לא נגמר, אנחנו חייבים לדחוף ולהחזיק מעמד ולהקפיד על כל המגבלות".

לדברי קיש, "סל הכלים הוא מוגבל, הוא מצומצם - אף אחד לא רוצה להגיע לסגר. יש לנו כלי אחד שכנראה נשתמש בו בתקופת החגים, זה הנושא של סגר לילי שהוא לא פוגע בכלכלה - הוא פוגע באיכות החיים, אבל הוא מצמצם את המפגשים הקהילתיים שיש בחגים האלה. אנחנו חושבים שהוא (הסגר הלילי) נכון דווקא לתקופת החגים, אני בהחלט רואה היגיון בלעשות עוצר לילה כדי למנוע עלייה בתחלואה".

צעד נוסף אותו צפויים לבחון במל"ל הוא עצירת הטיסות לטורקיה, בשל החשש כי החוזרים משם, המשתייכים בעיקר למגזר הערבי, בו נרשמת התחלואה הגבוהה ביותר בשבועות האחרונים, לא נבדקים ולא נכנסים לבידוד. ממונה הקורונה במגזר הערבי, איימן סייף, אמר אתמול לחדשות 12 כי "אם אכן טורקיה מהווה מוקד תחלואה, מבחינתי שיסגרו את השמיים לטורקיה‎".