ריבלין מצהיר: "לא אחזור לפוליטיקה"

נשיא המדינה התראיין במסגרת פרויקט התומך באנשים עם מוגבלויות, ודחה את הדיווחים על כך שיחזור לפוליטיקה ויתמודד מול נתניהו: "להתעסק בפוליטיקה בגיל 82 זה קצת מופרז"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/12/20 16:06 טו בכסלו התשפא

ריבלין מצהיר: "לא אחזור לפוליטיקה"
הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה, רובי ריבלין, התראיין היום (ג') לאתר 'שווים', שיפורסם ביום חמישי הקרוב, בו יצוין היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. את הראיון עם הנשיא ערך אורי יצחקי, בן 26, המתגורר בתל אביב, שערך ראיונות עם שלל אנשי תרבות ובידור לאורך השנים. אורי שעובד באתר "שווים", מאובחן על הרצף האוטיסטי.

הנשיא התייחס לדיווחים על כך שישוב לפוליטיקה עם תום כהונתו, במטרה להתמודד נגד בנימין נתניהו על ראשות הממשלה, במסגרת גוש של המרכז-שמאל. ריבלין השיבו כי "שנים רבות שאני משרת את המדינה - בעיריית ירושלים, בכנסת, בממשלה והייתי לנשיא המדינה. חשוב מאוד שהזקנים יתנו עצות להנהגת המדינה אבל אני חושב שלהתעסק בפוליטיקה בגיל 82 זה קצת מופרז".

נשיא המדינה הוסיף: "אני חייב למשפחה שלי כמה שעות חסד ויש לי את הנכדים שלי שאני צריך 'לשלם' להם פיצויים על זה שסבא היה נשיא מדינה שבע שנים ולפני כן עשר שנים יושב ראש כנסת ולפני כן חבר כנסת וחבר בממשלה אז מגיע להם שאני אהיה אצלם ולא אצל הפוליטיקאים".

"כשתצא מהמשכן היפה זה והדלת תיסגר אחרייך, למה הכי תתגעגע?," הוסיף אורי ושאל. "כמובן שהעם יהיה חסר לי מאוד, הקשר שלי עם כל אחד בעם. ויהיו חסרים לי גם רגעים כאלה- אחת מהפסגות של הראיונות שאני זכיתי להעניק, היא זו, להתראיין אצלך," ענה הנשיא והודה לאורי. 

"כמעט התעלפתי מרוב התרגשות," סיפר אורי יצחקי על תחושתו עם סיום הראיון. "היה מאוד מעניין לשמוע את הנשיא מספר על ההתמודדות שלו עם המחלה של רעייתו נחמה ז"ל, ושהוא לגמרי מזדהה עם הקושי של אנשים עם מוגבלות. אפילו הוצאתי ממנו כותרת שהוא לפוליטיקה כבר לא יחזור".

ריבלין עם אורי יצחקי

ריבלין עם אורי יצחקיצילום: מארק ניימן, לע"מ

ב-3 בדצמבר יואר אולם הטקסים הרשמי של בית הנשיא לכבוד היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. בשנים האחרונות החלו מדינות רבות בעולם, בהן: בריטניה, ארה"ב, קנדה, יפן ומדינות נוספות, לשלב במסגרת יום המודעות מיצג מרהיב של הארת מבני ציבור ובניינים פרטיים באור סגול, לאות הזדהות עם ערכי היום. בשורת הצבע הסגול הגיעה מבריטניה, שם שימש לפני כעשור כצבע מחאה של אנשים עם מוגבלות, ובהמשך כסמל לשוויון זכויות והזדמנויות.

עמותת "שווים" עושה שימוש בתקשורת המונים כדי לקדם מיליון וחצי אנשים עם מוגבלויות החיים בישראל. באמצעות אתר "שווים", היא מעלה לסדר היום נושאים מרכזיים בחיי הקהילה, כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות ועל מדיניות. את רוב התכנים באתר כותבים צעירים עם מוגבלות, שהעמותה מכשירה למקצועות העיתונות, מתוך כוונה לסייע להם להשתלב בהמשך בכלי התקשורת המרכזיים.

מפעל הפיס והשלטון המקומי חברו לאתר שווים במסגרת מיזם ארצי משותף להעלאת המודעות ליום חשוב זה. במסגרת המיזם "לילה סגול" רתמו יחד מאות גופים, חברות ומבני ציבור בכל רחבי הארץ שיצבעו את כל המדינה בסגול.