לקראת פיזור הכנסת? נתניהו בהצהרה מיוחדת, גנץ מקדם חוקי שוויון

ראש הממשלה הודיע כי ימסור "הצהרה מיוחדת בנושא הבחירות" בשעה 15:00, בעוד יו"ר כחול לבן מקדם במקביל שלוש הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/11/20 13:08 יד בכסלו התשפא

לקראת פיזור הכנסת? נתניהו בהצהרה מיוחדת, גנץ מקדם חוקי שוויון
גנץ ונתניהו , צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לקראת בחירות או לקראת פשרה? ביום רביעי תעלה סיעת יש עתיד את ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, ובכחול לבן איימו שוב ושוב שיתמכו בה. מנגד, נשמעים דיווחים על הצעות פשרה שונות שעשויות למנוע את ההצבעה.

עמיר פרץ: "הסיכויים שנצביע בעד פיזור הכנסת גבוהים"

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי ימסור בשעה 15:00 היום (ב') "הצהרה מיוחדת בנושא הבחירות", בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד. כמעט במקביל יצאה הודעה מטעם כחול לבן, כי גנץ הורה ליו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג, לקדם עוד השבוע הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה. בהודעה נאמר כי לפי החלטת גנץ, יקודמו שלוש הצעות חוק חדשות, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית.

הצעות החוק שיקודמו הן:

1. חוק יסוד השוויון- בהצעת חוק זו מוצע לעגן במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

2. חוק פונדקאות- הצעת חוק זו נועדה להרחיב באופן שוויוני את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, להרחיב את מעגל הנשים שיכולות לשמש כפונדקאיות ולהסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל רק באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים, וכן הקמת וועדה מייעצת שתפקידה לייעץ לשרים בנוגע לחברות התיווך כאמור ולאשר מרפאות מחוץ לישראל אשר במסגרתן נעשה הליך פונדקאות לתושבי ישראל. הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג. 

3. חוק יסוד מגילת העצמאות- מטרת הההצעה היא לעגן בחוק-יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת מיכל וונש קוטלר, איתן גינזבורג, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן