החוק של מתן כהנא לביטול חזקת הגיל הרך: "הקריטריון המרכזי - טובת הילד"

"התפיסה לפיה תפקיד האם לגדל ותפקיד האב לפרנס רווחה לפני 60 שנה והיא שהולידה את חוק חזקת הגיל הרך שחוקק ב- 1962", טוען ח"כ כהנא

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/20 20:29 יג בכסלו התשפא

החוק של מתן כהנא לביטול חזקת הגיל הרך: "הקריטריון המרכזי - טובת הילד"
ח"כ מתן כהנא, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ מתן כהנא הודיע היום (א') כי יעלה השבוע הצעת חוק לביטול חזקת הגיל הרך. על פי כהנא, התפיסה לפיה תפקיד האם לגדל ותפקיד האב לפרנס רווחה לפני 60 שנה והיא שהולידה את חוק חזקת הגיל הרך שחוקק ב- 1962.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב כהנא כי "מאז שנבחרתי לכנסת אבות גרושים רבים פונים אליי בשל הקרע שנוצר בינם ובין ילדיהם. הגיעו אליי סיפורים רבים, ובכולם אותם מאפיינים - ילד קטן שנותק כמעט לחלוטין מאביו בגלל חוק מיושן, שכבר אינו תקף באף מדינה מערבית (למעט ארגנטינה)".

כהנא טוען כי "התפיסה שלפיה תפקיד האם לגדל ותפקיד האב לפרנס רווחה לפני 60 שנה והיא  שהולידה את חוק חזקת הגיל הרך שחוקק ב- 1962. חזקה זו פגעה בכולם: היא קיבעה את האמהות הגרושות כמטפלות בילדים ומנעה מהן להתפתח מקצועית, אישית וכלכלית, היא לא נתנה לאבות את הזכות והחובה לגדל את ילדיהם באופן שווה, והיא בעיקר ניתקה את הילדים מקשר יציב ומשמעותי עם שני ההורים".

לדבריו, "כבר לפני למעלה משמונה שנים המליצה ועדת שניט, ועדה ממשלתית, על ביטול החזקה והחלפתה במודל של אפוטרופסות ואחריות הורית משותפת. הגיע הזמן לתקן את החוק. ביום רביעי הקרוב תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת החוק שלי לביטול חזקת הגיל הרך.

"בכל מחלוקת בין בני זוג, טובת הילד תהיה הקריטריון המרכזי להחלטה לגבי אופן חלוקת ההורות המשותפת על הילד, ללא העדפה לצד זה או אחר", טוען כהנא.