סמוטריץ': "אצביע השבוע בעד פיזור הכנסת - בכאב גדול"

יו"ר האיחוד הלאומי נשאל איך יצביע בהצעה לפיזור הכנסת, לא חשב פעמיים ואמר שיצביע בעד. "אנחנו בחודשים הראשונים לתפקודה של הממשלה לא רצינו בחירות, אבל כל אחד מהשותפים, כל החלטה שהוא מקבל - כמעט אך ורק משיקולים פוליטיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/11/20 19:56 יב בכסלו התשפא

סמוטריץ': "אצביע השבוע בעד פיזור הכנסת - בכאב גדול"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נשאל הערב (ש') ב"חדשות 13" כיצד יצביע ביום רביעי הקרוב בהצעת החוק לפיזור הכנסת של מפלגת יש עתיד. סמוטריץ' השיב בלי לחשוב פעמיים: "אצביע בעד - בכאב גדול". 

בתחילת דבריו הזכיר שר התחבורה לשעבר, כי בחודשיה הראשונים של ממשל האחדות המקרטעת, בימינה תמכו בהמשך תפקודה של הממשלה שקמה כדי להילחם בנגיף הקורונה: "אנחנו בחודשים הראשונים לתפקודה של הממשלה לא רצינו בחירות, ולא רצינו לפזר את הממשלה. אמרנו 'בחירות בקורונה זה רע וחוסר אחריות". 

סמוטריץ' תקף את חברי הממשלה: "יש דבר אחד רע יותר מבחירות בקורונה, וזה מערכת בחירות מתמשכת של שנתיים שלא נגמרת. מערכת שבה כל אחד מהשותפים כל החלטה שהוא מקבל בקורונה או בכל נושא אחר - עושה עמט אך ורק משיקולים פוליטיים. התקציב, קודש הקודשים של הכלכלה המודרנית הפך לסחורה פוליטית זולה. ועכשיו אפילו הביטחון, צה"ל והרכש הפכו לסחורה פוליטית של גנץ ונתניהו. זה חוסר אחריות. זו בושה". 

נזכיר, כי כי ביום רביעי הקרוב, מפלגת יש עתיד תעלה את הצעת החוק לפיזור הכנסת להצבעה במליאה. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הבטיח כי "לא נמשוך אותו ברגע האחרון. לא ננהל על זה משא ומתן, החוק יעלה להצבעה. הגיע הזמן לבחירות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן